سمنان- مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: در دو روز اول ماه رمضان و در قالب پویش اطعام مهدوی، شش و نیم میلیارد ریال غذای گرم و بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شد.

علی بحیرایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پویش اطعام مهدوی با هدف توزیع غذای گرم و سبدهای معیشتی و همچنین همیاری برای ایتام و فرزندان نیازمندان در برنامه کمیته امداد قرار دارد، تاکید کرد: این پویش در قالب طرح مواسات بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ضرورت کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا راه اندازی و خوشبختانه خیران استان با آن همراهی خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه در سال جاری طبق روال از ابتدای ماه رمضان شاهد آغاز فعالیت این پویش برای هدایت کمک‌های مومنانه در راستای تأمین بسته‌های معیشتی ویژه خانواده‌های نیازمند استان هستیم، ابراز کرد: همکاری نهادها، گروه‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی، خیران و مردم در این طرح از نقاط قوت محسوب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه ۸۵ آشپزخانه برای طبخ و مدیریت غذای توزیعی بین نیازمندان استان در قالب اطعام مهدوی برپا شده است، تاکید کرد: در دو روز اول ماه رمضان شش و نیم میلیارد ریال به صورت بسته معیشتی و غذای گرم و… بین نیازمندان توزیع شد.

بحیرایی با بیان اینکه در دو روز اول ماه رمضان و در سراسر استان سمنان دو هزار و ۱۶۰ پرس غذای گرم ۶۷۰ بسته افطاری ساده و ۵۵۰ بسته معیشتی نیز بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: در تمام مراحل شامل تأمین اقلام، طبخ غذای گرم، تهیه بسته‌های بهداشتی و … به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت مسائل بهداشتی همراه است.

وی با بیان اینکه شیوه نامه‌های ستاد مقابله کرونا در این پویش ابلاغ شده است، افزود: محور این طرح در واقع نیازمندان، ایتام و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا و… است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان درباره دیگر طرحی که در ماه رمضان برگزار می‌شود، توضیح داد: طرح مفتاح الجنه با هدف دلجویی از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در استان برگزار و تا پایان ماه مبارک نیز ادامه دارد و موضوع آن حضور در کنار نیازمندان و مددجویان برای رفع مشکلات و دیدار چهره به چهره مسئولان با این افراد است.