قزوین_ فرمانده قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: ۲۰۰ عنوان برنامه رزمی و غیر رزمی در هفته ارتش برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر حسین محمد شفیعی در نشست مطبوعاتی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی استان که بعدازظهر شب گذشته در سالن جلسات لشکر ۱۶ زرهی برگزار شد اظهار کرد: جهاد تبیین وظیفه سنگینی را به عهده خبرنگاران گذاشته که در این میان خبرنگاران می‌توانند اثرگذاری و دستاوردهای نظام را بیان کنند.

فرمانده قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین اذعان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که با محوریت و هدایت استکبار جهانی و منافقین شکل گرفت صحبت‌هایی از انحلال ارتش مطرح شد که این مسائل با صدور بیانیه از سوی امام راحل باطل و روز ۲۹ فروردین ماه نیز به عنوان روز ارتش نامگذاری شد.

وی گفت: ارتش و نیروی زمینی پس از پیروزی انقلاب نیز اثرگذاری‌های بسیاری داشتند چنانچه پیش از جنگ تحمیلی زمانی که دشمن در تلاش بود تا کشور را تجزیه کند و از سوی دیگر در زمان جنگ کشور عراق با پشتیبانی ۳۸ کشور جهان به دنبال خاک کشور ایران و در صورت عدم موفقیت به دنبال تصرف خوزستان و ابراز مالکیت اروند بود ارتش با همراهی سایر نیروهای مسلح پای کار آمد و ما شاهد آن بودیم که حتی ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاد و در حالی که دشمن به دنبال محدودیت انقلاب بود ما دیدیم که امروز انقلاب اسلامی مرزها را پشت سر گذاشته است.

این مسئول ابراز کرد: در تاریخ کشور می‌بینیم که در هر جنگی بخش‌هایی از کشور جدا می‌شد اما در هشت سال دفاع مقدس با همکاری و جان فشانی‌های نهادهای مختلف از جمله ارتش پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد و این پیروزی به نقاط مختلف جهان هم صادر شد.

وی افزود: ارتش نه تنها در دوران دفاع مقدس بلکه در حوزه‌های مختلفی چون محرومیت‌زدایی، یاری مردم و کمک‌رسانی در شرایط مختلف بویژه حوادث طبیعی خوش درخشید و توانست همواره همراه و یاری گر ملت باشد.

این مسئول تصریح کرد: سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان در سراسر کشور صرف محرومیت‌زدایی شد و در این میان اقدامات خوبی از جمله ساخت ۱۲ بیمارستان تخصصی تنفسی در نقاط محروم انجام شد که این امر رضایت مردم بویژه مردم سیستان و بلوچستان را به همراه داشت.

وی ضمن اشاره به اجرای ۲۰۰ برنامه رزمی و غیر رزمی در هفته ارتش عنوان کرد: برنامه‌های هفته ارتش از ۲۱ فروردین ماه آغاز شده و روز ۲۹ فروردین مصادف با روز ارتش برگزاری رژه خودرویی از جمله ویژه برنامه‌های ما در این ایام خواهد بود.

این مسئول افزود: شرکت در نماز جمعه، افتتاح نمایشگاه ادوات و دستاوردهای ارتش در محل ستاد قرارگاه عملیاتی لشگر، رونمایی از یادمان شهدای گمنام که ظرف ۴۸ روز ساخته شده، بزرگداشت شهید صیاد شیرازی، بازدید از مدارس، دیدار با خانواده شهدا، کارکنان ارتش، نماینده ولی فقیه و خانواده جانبازان در استان، دیدار با ایثار گران و حافظان همسران و دختران با محوریت حجاب برتر و اهدای خون از جمله مراسم‌های هفته گرامیداشت ارتش است.

وی ادامه داد: غبار روبی مزار شهدا، برگزاری دعای پرفیض کمیل در مزار شهدای گمنام، رونمایی از کلیپ دستاوردهای ارتش، سخنرانی در نماز جمعه و نور افشانی مزار شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های ما در این هفته خواهد بود.

شفیعی ضمن اشاره به تقدیم ۴۸ هزار لاله‌ی شهید در دوران دفاع مقدس بیان کرد: قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین در طول دوران دفاع مقدس با تقدیم ۲ هزار و ۹۵۰ شهید، ۱۰ هزار و ۲۰۶ جانباز و یک هزار و ۵۸۵ آزاده نقش بسزایی را در دوران دفاع مقدس ایفا کرده است.

وی گفت: در حال حاضر ارتش در تمام نقاط مرزی حضور دارد و از زمان استقرار نیروی زمینی در این مناطق هیچ‌گونه مشکلی رخ نداده و حتی خیال نزدیک شدن به مرزها به دشمن داده نمی‌شود و تاکنون نیز جسارت‌های دشمن بی‌پاسخ نمانده است.

این مسئول عنوان کرد: بالغ بر سه سال است که مهارت آموزی برای کارکنان وظیفه در دستور کار قرار دارد و همچنین دفتر استخدام ارتش در استان‌ها آماده استقبال از متقاضیان است و در مقاطع ورودی دانشگاه‌های افسری و آموزشگاه‌های درجه داری نیز پذیرش نیرو انجام می‌شود چنانچه بالغ بر ۷۰ درصد ظرفیت سال ۱۴۰۱ در نوبت قرارگرفته اند.

وی در پایان با اشاره به مشخص نشدن وضعیت دقیق اراضی حاشیه‌ای پادگان گفت: با توجه به اینکه جابه جایی نیروی زرهی کار آسانی نیست در موضوع آذربایجان و ارمنستان، کمتر از ۴۸ ساعت نیروهای قرارگاه ۱۶ زرهی آماده رزم بوده و در مرز رزمایش انجام دادند.