شهرکرد- رئیس ستاد تخصصی اقشار سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری یکی از ابزارها در موضوع جهاد تبیین را هنر دانست و گفت: هنرمندان در این عرصه رسالت سنگینی بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پاسدار سید مسعود موسوی صبح پنجشنبه در مراسم غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدای گمنام با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و بزرگداشت یاد و خاطره هنرمندان شهید به ویژه شهید سیدمرتضی آوینی، اظهار کرد: عرصه‌های مقابله دشمن در حوزه‌های جنگ سخت، نیمه سخت، جنگ نرم و شبیخون فرهنگی است.

وی هشت سال دفاع مقدس و ورود دشمن به خاک کشور را مصداق جنگ سخت دانست و عنوان کرد: ما در دفاع مقدس با تمام وجود وارد عرصه شدیم و از میهن عزیزمان و نظام جمهوری اسلامی دفاع کردیم.

رئیس ستاد تخصصی اقشار سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در جنگ نیمه سخت دشمن اقدام به ترور شخصیت‌های ما کرد و قدرت فکری و افراد صاحب فکر و اندیشه را مورد هدف قرار داد اما در این حوزه نیز موفق نشدند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: امروز دشمن تمام سرمایه گذاری خود را در بحث جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی قرار داده زیرا با جنگ نظامی دیگر نمی‌تواند با ما مقابله کند.

وی با بیان اینکه ما با تکنولوژی، فن آوری و علم روز، با دشمن تقابل خواهیم کرد، افزود: دشمن سرمایه گذاری خودش را در حوزه جنگ نرم گذاشته و یکی از جاهایی که هنر می‌تواند کار اساسی انجام دهد، تصرف مغز است.

رئیس ستاد تخصصی اقشار سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: دشمن در جنگ نرم به دنبال تصرف هیجانات و احساسات است که برای شکست دشمن در این حوزه باید قدرتمان افزایش یابد.

سرهنگ موسوی یکی از ابزار رسا، شیوا و بلیغ در بحث تبیین و جهاد تبیین را هنر دانست و عنوان کرد: هنرمندان در این عرصه رسالت سنگینی بر عهده دارند که می‌توانند نقش بزرگی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه استفاده درست و مناسب از علم و فناوری و امکانات به روز راه مقابله با دشمن در جنگ نرم است، تصریح کرد: این مهم در اختیار هنر و هنرمندان است.

رئیس ستاد تخصصی اقشار سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هنر انقلابی در حوزه شعر، طنز، نقاشی و دیگر بخش‌ها دارای نقش اساسی است، اظهار کرد: تأثیر نخبگان و هنرمندان در جامعه وسیع است همان گونه که می‌تواند نقش یک عکس نوشته از هزاران سخنرانی تأثیرگذارتر باشد.