گناوه- رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گناوه گفت: پرونده تخلفات زیست محیطی بیمارستان‌های گناوه در محاکم قضائی در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، کامبیز عبدالهی صبح پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: فاضلاب بیمارستانی از خطرناک‌ترین فاضلاب‌های تولید شده در محیط‌های بیمارستانی و درمانی انسان و دام است که ورود آنها به طبیعت می‌تواند تأثیرات نامطلوب متعددی را به همراه داشته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گناوه افزود: به همین دلیل تصفیه فاضلاب در بخش‌های درمانی اهمیت بسیار زیادی داشته و در حال حاضر نیز محدودیت‌های بسیار زیادی برای ورود این پساب‌ها به طبیعت اعمال شده است.

وی گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گناوه بر همین اساس و با حساسیت زیاد پارامترهای خروجی تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان این شهر را پیگیری می‌کند.

وی بیان کرد: پس از آلودگی‌های تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان گناوه و تشکیل پرونده در محاکم قضائی، در آخرین اقدام با حضور مشترک مراجع قضائی و کارشناسان اداره حفاظت محیط‌زیست در محل، تخلفات زیست محیطی بیمارستان ثبت و صورتجلسه شد تا پرونده این آلودگی‌ها وارد فاز جدیدی شود.