خلخال- بخشدار مرکزی خلخال گفت: ۲۲ شهید والامقام قرآنی در شهرستان خلخال احصا و شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عیسی کریم‌پور عصر پنجشنبه در جلسه ستاد برگزاری نخستین یادواره شهدای قرآنی خلخال اظهار کرد: نخستین یادواره شهدای قرآنی این شهرستان در روستای قرآنی اندبیل این شهرستان و در ماه مبارک رمضان امسال برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ۲۲ شهید والامقام قرآنی در شهرستان خلخال احصا و شناسایی شده و مراسم یادواره شهدای قرآنی همزمان با برگزاری مراسم کشوری محفل انس با قرآن دوازدهم ماه مبارک رمضان امسال در محل عباسیه روستای قرآنی اندبیل خلخال برگزار می‌شود.

بخشدار مرکزی خلخال با اشاره با حضور ۳ سردار از فرماندهان سپاه کشور در این مراسم خواستار همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد برگزاری مراسم و آئین‌های ملی و مذهبی شهرستان در برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر این مراسم شد.

کریم‌پور گفت: با توجه به انتخاب روستای اندبیل از توابع بخش مرکزی خلخال به عنوان یکی از معدود روستاهای قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰، این روستا برای میزبانی این برنامه ملی انتخاب شده و در کنار برگزاری مراسم یادواره شهدا و محفل انس با قرآن، نمایشگاه آثار خطی و قرآنی هنرمندان قرآنی این شهرستان در جوار این مراسم برپا می‌شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین و حرکت در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی، هدف از برگزاری همزمان برنامه‌های محفل انس با قرآن، یادواره شهدای قرآنی و استفاده از ظرفیت فرماندهان سپاه در این مراسم را ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه امروزی در کنار تبیین اهداف حضور سپاه در تحولات منطقه‌ای، جهانی و معرفی ظرفیت‌های نخستین روستای قرآنی استان اردبیل واقع در این شهرستان اعلام کرد.

بخشدار مرکزی خلخال گلباران و عطرافشانی مزار شهدای روستای اندبیل را بخش دیگری از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این برنامه عنوان کرد و ادامه داد: فرماندهان حاضر در این مراسم که ۲۵ فروردین ماه برابر با ۱۲ ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، به سوالات حاضران پاسخ می‌دهند.