البرز - نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس گفت: البرز از مشکلات زیادی مانند کمبود زیرساخت‌های بهداشتی، آموزشی و… که به خاطر مهاجرپذیری صورت گرفته است رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حدادی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان البرز که با حضور رئیس جمهور و مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: امروز همه ما مدیون خون پاک شهدا امام راحل و مقام معظم رهبری هستیم که امیدواریم سرباز خوبی برای ولی امر مسلمین باشیم.

وی بیان کرد: امروز هم‌افزایی بین دولت و مجلس ضروری است و خدا را شاکریم که دولت در راستای فرامین امام حرکت می‌کند و وحدت بین دولت و مجلس قطعی است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و طالقان در مجلس ادامه داد: نیروی انسانی قوی با تلاش مضاعف شبانه‌روزی در راستای حل مشکلات مردم و برای رفع تمدن نوین اسلامی قدم‌های مؤثری را برداشته است.

وی با اینکه استان البرز ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشاورزی، صنعتی، گردشگری و… دارد اما از مشکلات زیادی مانند کمبود زیرساخت‌های بهداشتی، آموزشی و… که به خاطر مهاجرپذیری صورت گرفته است رنج می‌برد.

وی در خصوص بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۱ در یک ردیف از ۱۰ هزار میلیارد تومان کشور سهم البرز ۴ هزار میلیارد تومان دیده شده است و بازنگری در شاخص‌ها حائز اهمیت است و مشکلات ما به این صورت است که نگاه درست و متقن به مشکلات درون استان نشده است.

حدادی اظهار داشت :۴۵۰ هزار نفر در مناطق حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد هستند و مشکلاتی در بحث آب شرب وجود دارد و ۲۵ میلیون مترمکعب پروژه نیمه تمام مانده که نیازمند تخصیص بودجه هستند و خط انتقال آب برای نظرآباد برای سال ۱۴۰۱ دیگر مشکلات موجود است.

وی تاکید کرد: تخصیص اعتبار در موضوع آب از سد طالقان برای چهارباغ و تکمیل فاضلاب و بخش بهداشت و درمان مشکلات جدی و بدون زیرساخت در شهر جدید هشتگرد وجود دارد و نیاز به توجه است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و طالقان در مجلس تکمیل و تجهیز بیمارستان طالقان و چهارباغ را از جمله پروژه‌های نیمه تمام عنوان کرد و اذعان داشت: سه پروژه بیش از ۲۱ سال طول کشیدند و پروژه‌هایی که ۹۰ درصد پیشرفت داشته امیدواریم تمام شوند و در سال ۱۴۰۱ پروژه جاده سهیلیه و چهارباغ است که در نجم‌آباد و نظرآباد و هشتگرد نیمه تمام باقی ماندند.

وی در زمینه ورزشی تصریح کرد: استادیوم ورزشی طالقان تنها استادیوم غرب البرز است و خدمات خوبی برای جوانان ورزشکار داشته و ۱۵ میلیارد در این سفر دیده شده و درحالیکه نیاز به تأمین اعتبار بیشتر است.

حدادی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد استان البرز را روستاها تشکیل می‌دهند و مربوط به فعالیت‌های کشوری است، افزود: توجه به روستاها حائز اهمیت است و بودجه‌ای برای تأمین اعتبار باید دیده شود و فعالیت کشاورزی و دامداری باید توجه شود.

نماینده مردم در مجلس در خصوص شرکت‌های دانش بنیان خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان کاوش بستر خوبی برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است و امیدواریم با دستور رئیس جمهور بتوانیم فعالیت خود را گسترده کنیم.

وی متذکرشد: بنگاه‌های صنعتی و لکه‌های صنعتی باید رفع شوند و امیدواریم سرباز خوبی برای ولی امر مسلمین در راستای ایجاد تمدن اسلامی و آینده‌ای درخشان برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.