قزوین – استاندار قزوین از راه اندازی بازار آب در استان قزوین خبر داد و گفت: جامعه دانشگاهی می‌تواند در این زمینه ورود کند تا یک اقدام ماندگار و اثرگذار در حوزه آب شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر محمدمهدی اعلایی پنجشنبه در جمع هیئت رئیسه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: این دانشگاه می‌تواند منشأ خدمات و برکات بسیار زیادی برای کشور باشد.

وی افزود: باید تلاش شود تا ارتباط خوبی بین دانشگاه و دستگاه اجرایی برقرار شود و بتوانیم با کمک همدیگر گره‌های استان را یکی پس از دیگری باز کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: یکی از اصلی ترین مشکلاتی که دانشگاه می‌تواند در کنار ما باشد مشکل آب است و دانشگاه امام خمینی با ارائه یک نقشه راه جدی در این زمینه می‌تواند باعث افزایش بهره وری آب در استان قزوین بشود.

وی بیان کرد: ۸۸ درصد مصرف آب استان در حوزه کشاورزی، هشت درصد در حوزه شرب خانگی و چهار درصد هم در حوزه صنعت استفاده می‌شود و باید برای مصرف درست آب یک برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

اعلایی از راه اندازی طرح بازار آب در استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: جامعه دانشگاهی می‌تواند در این زمینه ورود کند تا یک اقدام ماندگار و اثرگذار در حوزه آب شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه نقش مهمی در تربیت و کشف نیروی انسانی دارد تاکید کرد: دانشجویان خارجی محصل در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) می‌توانند سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی باشند.

استاندار قزوین بیان کرد: دانشجویان ایرانی مقیم خارج می‌توانند سفیر استان هم باشند و ظرفیت‌های استان را به هموطنان خود معرفی کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه امام خمینی (ره) می‌تواند زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان قزوین را به استان‌ها و کشورهای دیگر فراهم کند.

اعلایی در پایان یادآور شد: با استفاده از ظرفیت خیرین و برخی ابتکارات می‌توان خوابگاه‌های خوبی را برای دانشجویان در استان قزوین تأسیس کرد.