سنندج - امام جمعه سنندج گفت: انتظار داریم که دولت سیزدهم به وعده های خود برای کنترل قیمت ها در بازار عمل کند و جلوی گرانی سرسام آور کالاهای اساسی را بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به همه مسلمانان جهان اظهار داشت: رمضان ماه احسان و نیکوکاری است و امیدواریم که کمک به نیازمندان و مستضعفین جامعه در این ماه مبارک تقویت شود.

وی افزود: احسان و نیکوکاری زمینه ساز رفع بی عدالتی‌ها بوده و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

امام جمعه سنندج از نمازگزاران سنندجی خواست که در این ماه مبارک برای کمک به ایتام و نیازمندان تلاش بیشتری کنند.

ماموستا رستمی در بخشی دیگر از سخنان خود از گرانی غیر منطقی قیمت گوجه فرنگی و اقلام خوراکی انتقاد کرد و گفت: انتظار داریم دولت سیزدهم به وعده‌های انتخاباتی خویش برای کاهش قیمت‌ها و کنترل قیمت اقلام اساسی در بازار عمل کند.

وی افزود: متأسفانه به دلیل گرانی سرسام آور کالاهای اساسی و اقلام خانگی شاهد موج ناامیدی در جامعه هستیم و بسیاری از خانواده‌ها قدرت خرید کالاها را ندارند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: این وضعیت نابسامان در بازار قابل قبول نبوده و انتظار می‌رود که دولتمردان برای کنترل بازار اقدامی اساسی داشته باشند.

ماموستا رستمی در بخشی دیگر از خطبه‌های این هفته با محکوم کردن حمله تروریستی به روحانیون در حرم رضوی اظهار داشت: بارگاه بزرگان دینی برای همه مسلمانان دارای حرمت و احترام بوده و تروریست‌هایی که در حرم رضوی دست به کشتار مسلمانان می‌کنند از دایره اسلام خارج بوده و مزدور دشمنان اسلام هستند.

وی افزود: دشمنان اسلام بدانند که با این اقدامات ضد انسانی نمی‌توانند در بین صفوف به هم پیوسته مردم ایران خدشه‌ای ایجاد کنند و این اقدام آنها و اقدامات اینچنینی در بین هیچ قوم و ملتی جایگاهی ندارد و محکوم است.