اهواز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به افزایش دو برابر ابتلابه کرونا در خوزستان گفت: اکنون پوشش نوبت سوم واکسیناسیون ۳۰ تا ۳۲ درصد است و مردم باید برای تزریق واکسن تشویق شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین سرمست شوشتری پیش از ظهر امروز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونای خوزستان از افزایشی موارد ابتلاء به کرونا در استان بعد از تعطیلات نوروزی خبر داد و اظهار کرد: در ۲۸ اسفندماه حدود ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان شناسایی شدند اما در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۳۸۵ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: از یک هزار و ۱۲۲ فرد مشکوک تست کرونا گرفته شد که ۲۳۴ مورد مثبت شناسایی شدند یعنی موارد بیماری دو تا سه برابر شده است.

وی به بستری بودن ۱۵۷ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بیان کرد: از این تعداد نیز ۹۳ نفر در بخش‌های عادی و ۶۴ نفر در بخش‌های ویژه بستری و ۱۴ بیمار در بخش این توبه قرار دارند.

سرمست در ادامه تزریق واکسن را در حداقل‌ترین میزان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون کمتر از ۹۰ درصد، نوبت دوم کمتر از ۸۰ درصد و نوبت سوم ۳۰ تا ۳۲ درصد است؛ بنابراین به منظور جلوگیری از وقوع پیک مجدد، مردم باید برای تزریق واکسن تشویق شوند.