اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد به نسبت شدید و تندباد لحظه‌ای توام با گردوخاک در بسیاری از نقاط استان تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

حجت‌الله علی عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با تدوام ناپایداری‌های جوی در سطح استان تا پایان هفته، وزش باد به نسبت شدید پدیده غالب بسیاری از مناطق خواهد بود.

وی ادامه داد: از فردا دوشنبه تندباد لحظه‌ای توأم با گردوخاک بسیاری از مناطق را در بر می‌گیرد که در مناطق مرکزی و شرق اصفهان به کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی منجر می‌شود.‌

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در این کلانشهر روز گذشته به ۲۰ متر بر ثانیه رسید، افزود: با تشدید وزش باد از فردا احتمال شکستن درختان فرسوده، نهال‌ها، آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی در مناطق درگیر وجود دارد.

علی عسگریان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد کاهش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: چوپانان با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.