بیرجند-سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت:نمایشگاه قرآن خراسان جنوبی ۲۸ فروردین آغاز و تا دوم اردیبهشت ادامه دارد.

محمود رمضانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی از ۲۸ فروردین ماه امسال آغاز و تا دوم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در محل حسنیه جماران بیرجند برگزار می‌شود، بیان‌کرد: در این نمایشگاه ۱۰ غرفه به ناشرین برای عرضه کتب اختصاص داده می‌شود و سایر غرفه‌ها مربوط به غرفه خبرگزاری‌های قرآنی، غرفه ملزومات حجاب، غرفه خوشنویسی و … خواهد بود.

رمضانی گفت: کتب عرضه شده در نمایشگاه با ۳۰ الی ۴۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود که ۲۰ درصد مربوط به تخفیف اداره کل و مابقی تخفیف ناشرین خواهد بود.

وی یادآور شد: در نمایشگاه قرآن خراسان‌جنوبی برنامه‌هایی چون جشن روزه اولی‌ها ویژه دختران، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، پاسخگویی به سوالات و شبهات قرآنی و دینی، صحافی قرآن، اجرای تئاتر خیابانی و برگزاری شب شعر نیز در حاشیه نمایشگاه برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به سایر برنامه‌های رمضانی ماه مبارک در خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری محفل جز خوانی قرآن کریم با عنوان «طرح نسیم رضوان» در محل مسجد امام حسین (ع) بیرجند در ساعت ۱۸ و برای خواهران در ساعت ۱۰ صبح، برگزاری مسابقات قرآنی پیامکی و … از دیگر برنامه‌های قرآنی است.

رمضانی با بیان اینکه تعزیه خوانی در پارک‌های سطح شهر بیرجند چون پارک آزادگان، توحید، شعبانیه و مهر شهر خواهیم داشت، گفت: مکتب نرجس بیرجند نیز همه روزه ساعت ۱۰ صبح میزبان خواهران در محفل جز خوانی قرآن کریم به همراه بیان نکات تفسیری است.