ارومیه - فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از انهدام باند سارقان اماکن خصوصی و خانه باغات با ۶۶ فقره سرقت و کشف اموال مسروقه به ارزش ۶ میلیارد ریال در شهرستان ارومیه، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل پایگاه خبری پلیس آذربایجان غربی، سردار مسعود خرم نیا در این زمینه اظهار کرد: با توجه به سریالی شدن سرقت اماکن خصوصی و خانه باغات در ارومیه و خسارت و تخریب اموال شهروندان که موجب نارضایتی عمومی شده بود، یک تیم مجرب از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان تشکیل و مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده کارآگاهان و با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و پلیسی و روش‌های نوین کشف جرم، در نهایت موفق شدند ۳ نفر از سارقان سابقه دار را شناسایی و با تعقیب و مراقبت شبانه روزی طی ۳ عملیات غافلگیرانه متهمان را دستگیر و به همراه اموال مسروقه برای انجام تحقیقات به مقر پلیس آگاهی انتقال دهند.

سردار خرم نیا تصریح کرد: در تحقیقات فنی و تخصصی پلیسی، متهمان به ۶۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح این شهرستان اعتراف کردند، و از سارقان مقادیری اموال مسروقه به ارزش ۶ میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ سارق و ۵ مال خر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، خاطر نشان کرد: پلیس همواره برخورد با مخلان نظم و امنیت را با اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی با جدیت در دستور کار خود قرار داده و به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا افرادی بخواهند امنیت و آرامش جامعه را مختل کنند.