شهرکرد- مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خبر داد.

فرشید ریاحی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۴۰ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری در مناطق روستایی سکونت دارند.

وی با بیان اینکه ۹۷۵ روستا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۵۷۳ مورد بیش از ۲۰ خانوار در آن‌ها سکونت دارند، عنوان کرد: برای کلیه روستاها با جمعیت بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار خبر داد و تصریح کرد: ۶۸ هزار و ۶۵۱ واحد روستایی که ۷۸ درصد از اماکن روستایی استان را تشکیل می‌دهند سند دریافت کرده اند.

ریاحی با اشاره به اینکه روند مطالعات و تهیه طرح هادی روستاهای دارای بافت تاریخی متفاوت است، اعلام کرد: طرح هادی روستاهایی همچون «یاسه چای» و «سر آقاسید» با همکاری و هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی تهیه و تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی در روستای «سر آقا سید» نیازمند همکاری بین دستگاهی است، افزود: به دلیل نبود جاده مناسب دسترسی به این روستا، ارسال مصالح ساختمانی به شدت گران خواهد بود به همین منظور باید پیش از اجرای طرح هادی در روستای «سرآقا سید» مسیر دسترسی اصلاح شود.

مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت افزایش اعتبار برای بهسازی و اصلاح معابر روستایی، افزود: تا کنون ۳۰ درصد از معابر روستایی چهارمحال و بختیاری بهسازی و اصلاح شده است.

ریاحی با بیان اینکه بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار واحد روستایی در چهارمحال و بختیاری مقاوم سازی می‌شود، مطرح کرد: در حال حاضر ۵۲ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شده اند.

وی از مقاوم سازی صد در صدی منازل روستایی چهارمحال و بختیاری تا سال ۱۴۱۰ خبر داد و اظهار کرد: خدمات ارائه شده بنیاد مسکن به مناطق روستایی موجب ایجاد مهاجرت معکوس از شهر به روستاهای استان شده است.