شهرکرد- مدیر کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز کوچ زود هنگام عشایر به استان، گفت: خشکسالی و کمبود علوفه علت این موضوع است.

یحیی حسین‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی در استان خوزستان، اظهار کرد: به دلیل کمبود علوفه در مراتع خوزستان عشایر کوچ زودهنگام خود به چهارمحال و بختیاری را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از ورود عشایر که به صورت خودرویی به استان کوچ می‌کنند جلوگیری می‌شود، عنوان کرد: تیم‌های بازرسی در مسیر تردد عشایر مستقر شده‌اند.

مدیر کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زمان قانونی کوچ عشایر ۲۵ اردیبهشت ماه است و در این تاریخ مسیرهای کوچ برای ورود عشایر به استان بازگشایی می‌شود.

حسین‌پور از تخریب ۹۰۰ ایل‌راه در استان بر اثر بارش‌ها خبر داد و اعلام کرد: برای بازسازی این ایل‌راه ها بیش از دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی از با اشاره به توزیع ۲۵۰ تن آرد مورد نیاز عشایر در زمان کوچ، تصریح کرد: توزیع ارزاق تا اواخر اردیبهشت ماه بر عهده اداره کل امور عشایر خوزستان می‌باشد.

مدیر کل امور عشایری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کوچ به روش سنتی کاهش چشمگیری داشته است، افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد از عشایر به صورت خودرویی کوچ می‌کنند.