کادر فنی تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران در حالی مشغول برگزاری اردوهای ادواری هستند که حضور در یک تورنمنت بین المللی هم در دستور کار این تیم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آزادکاران نوجوان کشورمان در حالی روند آماده سازی خود را آغاز کرده که کادر فنی و متولیان فدراسیون، برنامه و نگاه ویژه ای به این رده از آینده سازان کشتی ایران دارند.

تیم کشتی آزاد نوجوانان کشورمان تاکنون دو اردوی آماده سازی را برگزار کرده اند که نفرات اول تا سوم مسابقات قهرمانی کشور و همچنین مدعیان مستعد و آینده دار در این تمرینات حضور داشتند.

به گفته مجید ترکان سرمربی این تیم قرار است سومین اردوی نوجوانان هم بزودی آغاز شود که همچون اردوهای قبلی از مربیان ادواری استان‌های مختلف هم دعوت بعمل خواهد آمد. هدف از حضور این مربیان، انتقال دانش و مسائل فنی به دیگر مربیانی است که در استان‌های کشور در حال کشف و تربیت کشتی گیر هستند.

علاوه بر برگزاری اردوهای آماده سازی، حضور در تورنمنت‌های بین المللی هم در دستور کار آزادکاران نوجوان قرار دارد. بدین ترتیب کادر فنی در نظر دارد در پایان سومین اردوی نوجوانان، نفرات منتخب را در جام عبدالله موحد به میدان بفرستد. همچنین کادر فنی از فدراسیون کشتی درخواست کرده در صورت امکان، زمینه حضور تیمی ای نفرات منتخب نوجوان در تورنمنت ترکیه را مهیا کند که اواخر اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. نفرات اعزامی به تورنمنت ترکیه نیز از بین نفرات برتر و منتخب جام موحد انتخاب خواهند شد.

طبق برنامه کادر فنی تیم کشتی آزاد نوجوانان در خصوص نحوه انتخاب ملی پوشان اعزامی به مسابقات آسیایی و جهانی، قرار است عملکرد آنها در مسابقات، تورنمنت‌ها و همچنین شرایط اردویی آن‌ها، نقش اصلی را در گزینش ملی پوشان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، آزادکاران نوجوانان هم اکنون خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در روزهای ۲۹ تا ۵ تیرماه در عربستان و رقابت‌های جهانی طی روزهای ۳ تا ۹ مردادماه در شهر رُم ایتالیا آماده می‌کنند.