گرگان- دبیر جامعه قرآنی عصر کشور گفت: مربیان قرآنی در درجه اول باید آموزش قرآن را از خانه و فرزندان خود و سپس اقوام و همسایگان آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی حسینی عصر چهارشنبه در همایش مربیان جلسات خانگی قرآن کریم اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام مساجد را مرکز تبیین قرآن نامیدند ولی اینکه صرفاً در مساجد قرآن بخوانیم کافی نیست.

عضو هیأت مدیره سازمان دارالقرآن حکیم اضافه کرد: اگر خانه‌های خود را قرآنی کنیم محلات ما قرآنی می‌شود و با قرآنی شدن محلات مساجد و سپس کل جامعه قرآنی خواهد شد.

وی تصریح کرد: قرآن بالاترین ذکر خداوند است و باید با خواندن قرآن خانه‌های خود را نورانی کنیم.

حسینی ادامه داد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع جامعه قرآنی در سال ۹۸ فعالیت‌های قرآنی در کشور ما نسبت به دوران پیش از انقلاب رشد صدها برابری داشته و این رشد در زمینه‌های مختلف مثل برگزاری همایش‌های قرآنی، ایجاد دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های قرآنی تا محافل و کلاس‌های قرآنی را شامل می‌شود ولی علی رغم همه پیشرفت‌ها در برخی محافل از جمله جلسات خانگی قرآن غفلت کرده‌ایم.

دبیر جامعه قرآنی عصر کشور تصریح کرد: ایجاد محفل خانه‌های قرآنی با محافل قرآنی در مساجد منافاتی ندارد و این دو محفل مکمل هم هستند.

وی تاکید کرد: مربیان قرآنی در درجه نخست باید آموزش قرآن را از خانه و فرزندان خود و سپس اقوام و همسایگان خود آغاز کنند و به هیچ وجه از خانه خود غافل نشوند.

حسینی تصریح کرد: برگزاری محافل خانگی قرآن به دور از تشریفات ثبت نامی در محیط صمیمانه باعث می‌شود، مؤمنین علاوه بر آموزش قرآن در جهت رفع مشکلات همدیگر مثل اشتغال جوانان، تهیه جهیزیه و مواردی مثل این به یاد هم بوده و از هم دستگیری کنند.

دبیر جامعه قرآنی گفت: آموزش قرآن و فراگرفتن تفسیر و معانی آن کار پسندیده‌ای است ولی باید قرآن به صورت عملی وارد زندگی ما شود و اثر این اقامه قرآن در زندگی عمل به دستورات قرآن مثل پرداخت زکات، اقامه نماز سایر دستورات روشنگرانه قرآن است.