شیراز – معاون آموزش و پرورش فارس گفت: دفترچه راهنما و دستورالعمل آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در دبیرستان های دوره دوم مدارس نظری و فنی طی روزهای آینده به نواحی و مناطق ارسال می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشید قاسمی در جلسه هماهنگی آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ضمن اشاره به عدالت آموزشی در سطح استان گفت: دانش آموزان روستایی می‌توانند در این آزمون برای ادامه تحصیل در نزدیک ترین مدرسه نمونه دولتی به محل زندگیشان شرکت کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: دفترچه‌ی راهنما و دستورالعمل آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در دبیرستان‌های دوره دوم مدارس نظری و فنی طی روزهای آینده به نواحی و مناطق ارسال می‌شود. قاسمی گفت: شرط معدل ۱۷ برای شرکت در آزمون امسال حذف شده و همه ی دانش آموزان می‌توانند با هر معدلی در این آزمون شرکت کنند.

وی ضمن اشاره به متفاوت بودن ضرایب دروس در رشته‌های مختلف گفت: در این آزمون دانش آموزان بر اساس رشته‌ی انتخابی شأن به ظرایب دروس توجه داشته باشند که این مهم در قبولی شأن بسیار تأثیر گذار است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل اموزش و پرورش فارس افزود: دانش آموزانی که در روستا و حاشیه شهر در حال تحصیل هستند می‌توانند با شرکت در آزمون از ظرفیت مدارس نمونه دولتی استفاده نمایند.

رئیس اداره آموزش متوسطه اول و دوم نظری آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه ضمن اشاره به اختیاراتی که به کارگروه استانی داده شده گفت: در این جلسه در خصوص مواردی که خاص استان فارس می‌باشد، تصمیماتی گرفته شد و تحت عنوان آزمون ورودی در قالب بخشنامه به نواحی و مناطق ارسال می‌شود.

علیرضا شجاعی پور گفت: هر دانش آموز بایستی منطقه‌ی محل خودشان را برای آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی انتخاب کند.

رئیس اداره آموزش متوسطه اول و دوم نظری آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای عدالت آموزشی شرایطی مهیا شده است تا دانش آموزان این مناطق از امکانات مدارس شبانه روزی استفاده نمایند.

شجاعی پور ضمن اشاره به مناطقی مدرسه دولتی ندارند افزود: دانش آموزانی که در چنین مناطقی تحصیل می‌کنند می‌توانند با شرکت در آزمون در نزدیک ترین منطقه آموزشی یا هر منطقه‌ای که برایشان راحت تر است را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

رئیس اداره آموزش متوسطه اول و دوم نظری آموزش وپرورش فارس اظهار کرد: هر دانش آموز تنها مجاز به انتخاب یک رشته می‌باشد و تغییر رشته امکان پذیر نیست بنابراین در انتخاب خود بسیار دقت کنند.

شجاعی پور گفت: این آزمون ساعت ۹ صبح روز جمعه ۳ تیرماه برگزار می‌شود.