بهبهان- رئیس اداره شیلات بهبهان با اشاره به لزوم مصرف بهینه ۱۰۰درصدی آب در طرح‌های متراکم آبزیان گفت: ۸۵ درصد آب تخصیصی پروژه دو هزار تنی پرورش متراکم آبزیان بهبهان به چرخه طبیعت بر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید شکاری عصر پنج شنبه در اولین جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری بهبهان در سال جاری اظهار کرد: پروژه دو هزار تنی پرورش متراکم آبزیان منصوریه بهبهان در این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی درباره وضعیت فعالیت‌های آبزی پروری در بهبهان بیان کرد: نیمی از تولیدات آبزی پروری خوزستان در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در بهبهان تأمین می‌شوند و در حال حاضر ۳۰ واحد پرورش ماهی در بهبهان فعال است.

شکاری به مزایای مهم اجرای پروژه دو هزار تنی پرورش متراکم آبزیان منصوریه بهبهان اشاره کرد و گفت: این پروژه از حداقل میزان مصرف آب و بازگرداندن ۸۵ درصد آب تخصیصی به چرخه طبیعت طراحی شد و ۱۵ درصد باقی مانده آب به صورت تغلیظ شده و آبی بارور و غنی به سمت زمین‌های کشاورزی هدایت خواهد شد.

رئیس اداره شیلات شهرستان بهبهان عنوان کرد: با عملیاتی شدن این طرح، اشتغالزایی برای ۳۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌شود.

وی در ادامه مهم‌ترین مشکل بهبهان در امر آبزی پروری را مقاومت سازمان آب و برق در تخصیص آب مطرح کرد و افزود: ۲ طرح پرورش ماهیان خاویاری بیش از ۳ سال در فرایند تخصیص آب متوقف شده است.

رئیس اداره شیلات شهرستان بهبهان گفت: مزرعه ۳۰ هکتاری پرورش ماهیان گرمابی (مارون ماهی) به علت مشکلات آبی با تمام ظرفیت فعالیت نمی‌کند.