زنجان-معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی زنجان،گفت:۴۷۷ میلیارد تومان ازمجموعه منابع مصوب سفر سال گذشته رئیس جمهور به زنجان ازمنابع سازمان برنامه و بودجه و مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد خداوردی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان در محل استانداری زنجان، گفت: سفر هیات دولت به این استان در مجموع ۸۳ عنوان مصوبه عمرانی با بیش از چهار هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ۲۱ مجوز و ۱۵ مورد مصوبه برای تسهیلات بانکی به همراه داشت.

وی اظهار داشت: اعتبارات مصوبات باید در قالب سازمان برنامه کشور، سازمان مدیریت استان، منابع داخلی وزارتخانه ها و سازمان ها، فروش اموال، سهمیه و منابع داخلی نهادهای حمایتی تامین اعتبار شود.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، گفت: از ۸۳ عنوان مصوبه عمرانی ۴۳ عنوان تا آخر سال گذشته از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان استان تخصیص و ابلاغ اعتبار شد.

خداوردی تاکید کرد: ۴۷۷ میلیارد تومان از مجموعه منابع مصوب سفر سال گذشته رئیس جمهور به زنجان از منابع سازمان برنامه و بودجه و مدیریت و برنامه ریزی استان در قالب اعتبارات عمرانی تامین و برای ۴۳ عنوان پروژه به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته این ۴۳ عنوان پروژه ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشتند که از این منابع ۴۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور در هشت مرحله تخصیص داده شد، افزود: عمده مصوبات بر پایه اعتبارات سال ۱۴۰۱ بود در حالیکه سازمان برنامه و بودجه کشور بیش از ۲ برابر سهیمه سال خود را در سال ۱۴۰۰ ابلاغ کرد و بخشی از اعتبارات سال ۱۴۰۱ نیز ابلاغ شد.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، ابراز داشت: برای استانداری زنجان نیز که چهار پروژه عمومی استانی و ملی داشت ۶.۵ میلیارد تومان اعتبار از هفت میلیارد تومان مصوب ابلاغ شد، برای اداره کل راه و شهرسازی با هفت عنوان پروژه ۱۱۵ میلیارد تومان با یک‌هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان مصوب، وزارت نیرو با چهار عنوان پروژه ۲۸۶ میلیارد تومان مصوب و ۶۹ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار و تخصیص داده شد.

خداوردی یاد آورشد: اعتبار ابلاغ شده به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با یک عنوان پروژه از ۱۵۰ میلیارد تومان ۲۵ میلیارد تومان بوده است.

وی به میزان اعتبار ابلاغ شده به دستگاهها اشاره کرد و تصریح کرد: از این ۴۳ عنوان پروژه ۲ عنوان با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از ۲۵ میلیارد تومان مصوب مربوط به وزارت کشور و دستگاههای امنیتی،

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، افزود: پنج عنوان با ۳۹ میلیاد تومان از ۱۰۲.۵ میلیارد تومان پروژه مربوط به آموزش و پرورش، هشت عنوان با ۱۰۸ میلیارد تومن از .۵۳۸۸ مصوب مربوط به سازمان جهاد کشاورزی و ۲ میلیاد تومان از یک عنوان پروژه مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوده است.