البرز - مدیرکل هواشناسی البرز گفت: رگبار و رعد و برق و تگرگ برای این استان پیش‌بینی می‌شود.

آرش بهارونداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل الگوهای پیش‌یابی حاکی از گذر موج تند و ناپایدار از اواخر وقت امروز تا غروب یکشنبه هفته آینده از منطقه البرز مرکزی است.

وی بیان کرد: به موجب این شرایط وزش باد لحظه‌ای و شدید و گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا و تداوم آن، رگبار و رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین کاهش محسوس و ۱۰ درجه‌ای دما به ویژه برای ارتفاعات استان تا صبح دوشنبه هفته آینده رخ می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز قسمتی ابری تا ابری و در عصر و شب همراه با وزش باد و گرد و خاک است، تصریح کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۲۸ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۱۷ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۲ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی فردا آسمان البرز قسمتی ابری تا ابری همراه با مه رقیق، به تدریج وزش باد شدید و گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، احتمال تگرگ و روند کاهش دما است.

بهارونداحمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۲۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۱۱ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۲۵ متر بر ثانیه است.