شیراز - رئیس کمیسیون هوشمند سازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: از سال ٩۵ تاکنون مرکز داده شهرداری شیراز هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نصیری ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: موضوعات اساسی که در این کمیسیون مدنظر است آن بوده که سطح کیفیت ارتباطات مردم با مدیریت شهری افزایش یابد این در حالی است که موضوع شفافیت از جمله موضوعاتی است که در این کمیسیون مدنظر است.

وی اضافه کرد: عدم وجود شفافیت موجب شده تا برخی از تصمیم گیری ها با اعمال سلیقه مواجه شود از این رو در تلاش هستیم تا با ایجاد شفافیت زمینه توسعه عدالت اجتماعی را فراهم کرد.

او ادامه داد: بهره گیری از فناوری‌های نوین می‌تواند علاوه بر افزایش کیفیت زندگی عاملی برای کاهش هزینه‌های زندگی شهروندان را به همراه خواهد داشت.

به گفته وی با توسعه شهرداری الکترونیک می‌توان گفت حضور مردم در شهرداری‌ها به حداقل خواهد رسید لازم به ذکر است که عملی کردن زیرساخت‌های توسعه فناوری اطلاعات نیز از جمله موضوعاتی است که مدنظر است.

نصیری ادامه داد: طی پنج سال گذشته مرکز داده هیچ تغییر نداشته و همچون شورای پنجم هیچ اتفاقی در خصوص مرکز داده روی نداده است.

به گفته این مقام مسئول تاکنون بیش از ٢٠٠ کیلومتر فیبرنوری در شیراز بسط داده شده و این فیبر نوری با فیبر نوری که مخابرات در شیراز گسترش داده است متفاوت است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: نقشه جامع شهری شیراز از جمله طرح‌های است که در شیراز قرار است به زودی اجرایی شود از این رو می‌توان این خدمت را به سایر دستگاه‌هایی که نیازمند این خدمات هستند ارائه داد گفتنی است به روز رسانی نقشه شهری شهر شیراز نیز از جمله اولویت‌های است که در شورا مدنظر بوده است.

او در خصوص سامانه جامع اسناد تاکید کرد: در راستای ایجاد سامانه جامع اسناد باید اسناد کاغذی موجود در شهرداری تصویر برداری شده و پس از تصویر برداری تمام این اطلاعات تبدیل به متن شده و در این سامانه قرار داده خواهد شد لازم به ذکر است که این سامانه در گام نخست نسبت به وارد کردن اطلاعات املاک اقدام خواهد کرد.

وی افزود: سامانه پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس به صورت غیر نقدی ز جمله تجربیات جدیدی است که در شیراز ایجاد شده و سامانه مدیریت سیستم حمل و نقل شهری از جمله طرح‌هایی است که در شیراز اجرایی شده است.

به گفته این عضو شورای شهر شیراز تنها یک مناقصه در شهرداری شیراز ۶ بار لغو شده که این چهار باردار این لغو مناقصه در شورای پنجم و دو بار در شورای ششم لغو شده است.

نصیری یادآور شد: نرم افزار سرو در شیراز به زودی مورد استفاده قرار می‌گیرد.