شهرکرد- رئیس مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اسرائیل با ترفندهای رسانه ای مسائل اصلی را به حاشیه می برد، گفت: با ابتکار عمل باید فتنه‌های اسرائیل را خنثی کرد.

علی نفر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گاهی برای بررسی سیر تحولات یک منطقه خاص می‌توان به وقایع مهم تقویمی و تاریخی نگاهی موشکافانه داشت، اظهار کرد: رسانه‌ها در پشت برخی اتفاقات و حوادث با کم رنگ کردن برخی اخبار، برد خبری مسئله را تحت شعاع قرار می‌دهند، که این حربه‌ای است که امروزه در مسیر تحولات فلسطین قابل کنکاش و تحلیل است.

وی تصریح کرد: مسیرهای گریز رسانه‌ای که جریان صهیونیستی بین الملل برای به انحراف کشاندن افکار عمومی هزینه‌های بسیاری پرداخت می‌کند و هم لا به لای رویدادهای جهانی خود را در پس آن پنهان می‌کند به روشنی قابل پیگیری و تحلیل راهبردی است.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خط رسانه‌ای اسرائیل در به حاشیه راندن اولویت روز قدس و وحدت مسلمانان بر روی موضوعی مشترک را به خوبی می‌توان مشاهده کرد، افزود: مسلمانان جهان هر ساله ندای مظلومیت مردم فلسطین و نا مشروع بودن حکومت رژیم کودک کش اسرائیل را سر می‌دهند چرا که که دیگر حدود جغرافیایی حمایت از فلسطین مرزهای جهان اسلام را در نوردیده و از پشت دیوارهای کلیساها و کنیسه‌ها شنیده می‌شود.

نفر ادامه داد: این مسئله نشان دهنده آن است که رسانه صهیونیستی برای جلوگیری از گسترش جریان حقیقی و به انحراف کشاندن اذهان مخاطب به دنبال رسانه‌ای کردن مسائلی است که وجود خارجی هم ندارند.

وی با بیان اینکه اسرائیل با هزینه‌های بسیار با استفاده از جریان نفوذ در جهان اسلام حوادث ناخوشایند را به صورت مصنوعی ایجاد می‌کند، مطرح کرد: صهیونیست با این ترفند به پشتیبانی‌های خبری و فنون رسانه‌ای مسئله اصلی را به حاشیه برده و مخاطب را در گیر مسائلی حاشیه‌ای می‌کند.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی چهارمحال و بختیاری ایجاد اختلافات مذهبی و قومی قبیله‌ای از جمله این ترفندها عنوان کرد و گفت: شهادت دو روحانی جهادی در حرم مطهر رضوی نمونه این تفرقه افکنی ها است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن تبدیل به خبر اختلاف افکنی در صدر اخبار رسانه‌های معاند قرار می‌گیرد.

نفر اعلام کرد: این مسئله شاید در ظاهر مخاطب را درگیر مسائل شیعه و سنی و یا ایرانی و افغانستانی کند اما نوک پیکان این گونه اخبار حتماً تزلزل در اردوگاه آرمان خواهی جریان حق نسبت به مسئله فلسطین و کمرنگ کردن حضور مسلمانان روزه دار، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان می‌باشد.

وی اظهار کرد: از اولین روزی که این نطفه حرام در دامان انگلیس خبیث شکل گرفت و تا امروز که چند قدمی تا فتح خیمه صهیونیست باقی نمانده به وضوح قابل مشاهده است و این خود می‌تواند درسی باشد که در کشاکش نبرد عقیدتی و نظامی از هنر رسانه‌ای و رسانه هنرمند غافل نباشیم.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: ما باید با به دست گرفتن ابتکار عمل در این حوزه در قدم نخست فتنه‌های و طراحی‌های دشمن اسرائیلی را خنثی کنیم و در قدم بعد با تبیین چارچوبه اصلی اسلام این ندای انسان ساز را به گوشه گوشه عالم برسانیم.