اراک - وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما در وزارتخانه آمادگی داریم تا مجوزهای لازم را برای راه‌اندازی پردیس فناوری دانشگاه تفرش در سریع‌ترین زمان صادر کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زلفی گل ظهر یکشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه تفرش گفت: پردیس فناوری در کنار دانشگاه تفرش راه‌اندازی خواهد شد و ما در وزارتخانه آمادگی داریم مجوزهای لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن صادر کنیم.

وی ادامه داد: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان باید در دستور کار دانشگاه قرار بگیرد و اعضای هیأت علمی و دانشجویان، تلاش خود را در راستای تبدیل ایده به نوآوری، تولید به کار گیرند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نبود بیمه پژوهش و قانون جامع مالکیت‌های فکری را از مشکلات کشور دانست و بیان کرد: قانون جامع مالکیت‌های فکری بستر زایش نوآوری است که خلأ آن موجب ذبح خلاقیت و نوآوری می‌شود.

زلفی گل با بیان اینکه دانشگاه تفرش یکی از دانشگاه‌های خوب کشور است که شایسته استقلال است، گفت: با استقلال این دانشگاه، اعضای هیأت علمی باید تلاش خود را چندین برابر کرده و در تربیت دانشجویان نخبه و در طراز انقلاب بکوشند.

وی ادامه داد: از امروز رسالت سنگینی بر عهده اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه است، دانشگاه تفرش باید نماد وحدت سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه تفرش باید حلقه اتصال بین تاریخ گذشته و تاریخ آینده این منطقه باشد، اظهار کرد: شهرهای تفرش، آشتیان و فراهان در زمینه‌های صنعتی و کشاورزی حرفی برای گفتن دارند، اما آنچه موجب درخشش نام این شهرها شده، سرمایه‌های نمادینی است که از این مناطق برخواسته و مایه افتخار ایران شده‌اند.

در این مراسم از زحمات حمیدرضا صبا رئیس سابق دانشگاه تفرش تقدیر و سهیل واشقانی فراهانی به عنوان رئیس جدید دانشگاه معرفی شد.