قزوین - سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: مراسم شب قدر و روز قدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر ابوالحسن کبیری ظهر یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: کشور ما در مقابله با ویروس کرونا عملکرد خوبی داشته و این موضوع را مدیون ازخودگذشتگی‌های کادر درمان هستیم.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: قزوین در مهار ویروس کرونا و کاهش روند شیوع بیماری بسیار موفق عمل کرده است اما برای نتیجه‌گیری هرچه بهتر نیاز به استمرار تلاش دارد.

وی با تأکید بر لزوم تزریق دز سوم واکسن کرونا و کمک این موضوع به‌سلامت جامعه عنوان کرد: بنا به مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، ارائه خدمات دولتی به شهروندان منوط بر تزریق هر سه دز واکسن است.

کبیری با بیان این مسئله که پایش و ارزیابی همه‌گیری ویروس کرونا امری مهم و ضروری است یادآور شد: ستاد ملی کرونا هر ماه از ستاد استانی گزارش مکتوب مطالبه می‌کند و همه می‌توانند پیشنهادهای خود را برای مدیریت بهتر موضوع کرونا ارائه کنند و نیز بنا بر دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، باید یکپارچگی واحدهای آزمایشگاهی در دستور کار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد.

این مسئول مطرح کرد: از ۱۵ اردیبهشت‌ماه به بعد، مراکزی که قصد ارائه بلیت‌های مسافرتی، فرهنگی و ورزشی دارند باید به سامانه تعزیرات حکومتی متصل باشند و اگر خلاف آن عمل کنند ۳ برابر درآمد حاصل آن‌ها بابت جریمه اخذ می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با طوفان سرخک مواجه هستیم مراکزی که محل تجمع و زیست اتباع افغان است در استان بررسی و رصد شود.

جانشین ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونای استان قزوین در خصوص برگزاری مراسم مذهبی ایام ماه مبارک رمضان نیز گفت: برگزاری مراسم شب‌های قدر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل بهداشتی و با جمعیت مناسب مانعی ندارد.

وی همچنین در خصوص راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: برگزاری مراسم راهپیمایی قدس نیز با توجه به اینکه در فضای باز صورت می‌گیرد بلامانع است.

وی ادامه داد: در ایام منتهی به ماه مبارک رمضان، تعداد مسافران زیاد می‌شود بنابراین لازم و ضروری است که به مراکز خدماتی استان از جمله تالارها و رستوران‌ها توضیحات لازم در خصوص رعایت موارد بهداشتی ارائه شود.

کبیری یادآور شد: همکاری اصناف با ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خوب است اما آن دسته از اصناف که نسبت به رعایت قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی توجه لازم را ندارند، باید مورد برخورد جدی‌تری قرار گیرند.