رشت- همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) پخش HD تصاویر و برنامه ها از شبکه باران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین بهره برداری رسمی فرایند پخش HD (کیفیت برتر) شبکه باران همزمان با میلاد پر برکت امام حسن مجتبی(ع) ، با حضور ویدئو کنفرانسی «پیمان جبلی» رئیس و معاونان رسانه ملی برگزار شد.

استان گیلان جز دو مرکز نخست استانی کشور در ایجاد چرخه کامل HD است که با بهره گیری از دانش فنی و مهندسی متخصصان بومی حدود ۳۰ درصد از گیلان را پوشش می‌دهد.

لزوم توجه به ارتقای کیفیت تولید آثار

رئیس رسانه ملی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از مدیر کل و همکاران مرکز گیلان، گفت: خانواده‌های شهدا ولی نعمتان ما هستند و امید است که بتوانیم در خدمت به آنها هر چه در توان داریم تقدیم کنیم.

پیمان جبلی با تبریک برخورداری شبکه باران از نعمت کیفیت برتر پخش تصاویر، افزود: طبیعت زیبای گیلان اقتضای بهتر و زیبا تر دیده شدن را دارد و از آن مهم‌تر کیفیت محتوا است و امیدواریم با ارتقای کیفیت در محتوای شبکه‌های مختلف خدمت بهتری به هموطنان ارائه دهیم.

به دنبال تولید آثار فاخر و با کیفیت بالا هستیم

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در این مراسم با بیان اینکه پیش از این ۱۴ شبکه سراسری تلویزیونی کشور HD سازی شده بود، گفت: امروز همزمان شبکه‌های دو، قرآن، جام جم ۱ و شبکه‌های استانی باران گیلان و سهند تبریز HD سازی شد.

محمد باقر باقرزاده افزود: شبکه باران با پیگیری و جذب ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبارات استانی و ملی از سال ۹۷ تاکنون زیر ساخت‌های لازم برای HD سازی و بروز رسانی تجهیزات رسانه استانی را فراهم کرده که تکمیل و راه اندازی واحد سیار HD پنج دوربینه، راه اندازی استودیوهای تولید و پخش تلویزیونی HD، راه اندازی اتوماسیون تصویر HD، راه اندازی خط انتقال HD و تجهیزات آن ازجمله این اقدامات است.

باقرزاده گفت: پخش آزمایشی HD شبکه استانی باران (زمینی و ماهواره‌ای) از ۱۸ آذر ماه سال گذشته آغاز و همزمان پخش تصاویر HD شبکه باران روی ماهواره بدر با فرکانس ۱۲۳۲۲ با نرخ سرعت نمونه (سیمبل ریت) ۳۰۰۰۰ قرار گرفت و از امروز پخش HD به طور رسمی آغاز شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در ادامه بر ارتقای تولید محتوا علاوه بر توجه به زیر ساخت‌ها و اچ دی سازی تاکید و تصریح کرد: با تقویت جریان مطالبه گری انقلابی، همراهی با جبهه فرهنگی و توسعه فرهنگ کار و تلاش امیدواریم که شاهد محتوای فاخر تر باشیم.