ارومیه - مراسم سان و رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش و با حضور مقامات استانی، صبح امروز دوشنبه و همزمان با سراسر کشور و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ارومیه مرکز استان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رژه نیروهای مسلح سراسر استان از ساعت ۸.۳۰ دقیقه صبح امروز آغاز شده است و این رژه در ارومیه مرکز استان در خیابان ورزش برگزار شد.

نیروهای مسلح در این آئین با برگزاری مراسم سان و رژه اقتدار خود را در دفاع از تمامیت ارضی کشور و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.

این آئین با حضور برخی از مسؤولان و فرماندهان ارشد نظامی مستقر در منطقه و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد و نیروهای مسلح از مقابل کلام الله مجید و تمثال مبارک امام راحل و رهبر معظم انقلاب رژه رفتند.

در آئین سان و رژه امسال تعداد زیادی از تجهیزات و جنگ افزارهای نظامی پیشرفته به نمایش درآمد و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم رژه فقط به صورت خودرویی برگزار شد.

در این رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح، توان دفاعی خود را به نمایش گذاشتند و رژه نیروهای موتوری، اجرای نمایش‌های چتر بازی از دیگر برنامه‌های روز ارتش در ارومیه بود.

مردم شهید پرور ارومیه و خانواده‌های معظم شهدا ساعتی قبل از آغاز رژه با حضور در محل برگزار رژه در خیابان ورزش ارومیه، این را به اثبات رساندند که پشتیبان فرزندانشان هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در این مراسم گفت: ارتش ایران تفاوتی بسیار فاحش با دیگر ارتش‌های جهان دارد و آن این است که ارتش ایران اسلامی، جند الله و لشگریان خدا هستند.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با ژرف اندیشی و آینده نگری و تعیین ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش، جایگاه ارتش را در میان مردم و ساختار نظام تثبیت کرد، افزود: اگر نیروهای مسلح و ارتشیان دلاور نبودند اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی به دست نمی‌آمد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نزاجا نیز در این مراسم گفت: امروز ارتش سرافراز ایران اسلامی به عنوان ذوالفقار ولایت حافظ کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امیر سرتیپ علی حاجیلو افزود: امام راحل توطئه دشمنان را ناکام و طرحی راهبردی را برای دفاع همه جانبه و صیانت از نظام جمهوری اسلامی ایران تدبیر کردند.

امروز، ۲۹ فروردین و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران است.