ساری- سیزدهمین دوره مسابقات کشتی سنتی لوچو یاد وخاطره شهدای گنج افروز بابل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جان برار پورگنجی مسئول برگزاری مسابقات لوچو گنج افروز بعدازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کشتی سنتی جایگاه خاصی بین اقشار مختلف مردم استان دارد، افزود: بخش مرکزی استان به کشتی سنتی و لوچو علاقه زیادی دارد.

وی با اظهار اینکه کشتی لوچو به مدت ۱۲ سال به صورت مداوم برگزار شد و سیزدهمین دوره آن امسال برگزار می‌شود و برای حضور قهرمانان ورزشی در این مسابقات رایزنی شده است.

وی ادامه داد: به سرپهلوان های این مسابقات یک رأس گاو و گوسفند در اوزان مختلف اهدا می‌شود.

رضا یحیی زاده گنجی دبیر ستاد برگزاری مسابقات نیز با اشاره به قدمت دیرینه کشتی لوچو در استان اظهار داشت: این مسابقات در پنج زون منهای ۶۷، ۷۵، ۸۵، ۹۵ و +۹۵ برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات کشتی لوچو با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای گنج افروز و مرحوم علیجانی برگزار می‌شود و بهترین جوایز کشتی لوچو در این مسابقات اهدا می‌شود.

یحیی زاده با عنوان مسابقات کشتی لوچو به مدت سه شب در استان برگزار می‌شود، گفت: طی دوره‌های قبل از استان‌هایی نظیر همدان، اصفهان و غیره نیز در مسابقات شرکت داشتند و امسال نیز این چنین خواهد بود.

وی با اظهار اینکه کشتی لوچو به سمت جهانی شدن پیش می‌رود، گفت: سعی می‌کنیم استانداردهای لازم را در مسابقات لحاظ کنیم و پیش بینی می‌شود حدود ۱۵۰ ورزشکار در این مسابقات شرکت کنند.

یحیی زاده تصریح کرد: مسابقات کشتی لوچو سه شب آخر ماه رمضان در گنج افروز بابل برگزار می‌شود.