بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: ۱۵ مدرسه تخریبی در بخش مرکزی شهرستان تنگستان وجود دارد که برای بازسازی آنها باید تمام تلاش ها انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر سه‌شنبه در نشست تکریم و معارفه رؤسای اداره آموزش و پرورش تنگستان اظهار داشت: با وجود شرایط کرونایی، اما در سال‌های گذشته برای ارتقا جایگاه تعلیم و تربیت شهرستان تنگستان در حد توان تلاش شد که لازم است در آینده هم برای توسعه روزافزون تنگستان آموزش و پرورش فعالیت بیشتر کند.

فرماندار تنگستان بیان کرد: رئیس جدید آموزش و پرورش با برنامه ریزی مناسب زمینه توسعه و پیشرفت حوزه آموزش و پرورش در سطح شهرستان را فراهم کند.

وی یاد آور شد: اجرای سند بنیادی که همه زوایای کاری فرهنگی تربیتی، اجتماعی، پرورش استعدادهای برتر، نخبه گری همه موضوعات که جامعه نیاز دارد در این سند نوشته شده است و مورد تأیید مقام معظم رهبری هم قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: مدارس باید جهت اجرای با کیفیت سند بنیادی این سند و ارزیابی دقیق و کارهای که باید صورت گیرد، الزام کنند.

لطفی افزود: با اشاره به اینکه آموزش و پرورش وظیفه‌ای جز اجرای دقیق سند بنیادی ندارد ادامه داد: اگر سند بنیادی بند، بند آن درست در مدارس اجرا شود می‌تواند در آینده کمک خوبی جهت پیشرفت همه امور فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و … باشد.

فرماندار تنگستان ادامه داد: با بررسی‌هایی که صورت گرفته ۱۵ مدرسه تخریبی در بخش مرکزی شهرستان وجود دارد که نیاز دارد در این زمینه تلاش و کوشش بیشتر صورت گیرد.

وی بیان داشت: باید اختلاف نظرها در شهرستان کنار گذاشته و از جنگ و جدل‌ها سیاسی فاصله گرفته شود که باعث می‌شود جلوگیری کند از کاری که شما معلمان می‌خواهید انجام دهید.

لطفی با اشاره به اینکه نوسازی و احداث مدارس تخریبی در بخش مرکزی تنگستان جز اهداف برنامه‌های اصلی طی این چهار سال باشد یادآور شد: باید از همه ظرفیت خیرین، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و مردم برای نوسازی و احداث ۱۵ مدرسه تخریبی در شهرستان طی مدت چهار سال استفاده کرد.

فرماندار تنگستان افزود: باید در مدارس شهرستان نماز خانه‌های و سالن‌های ورزشی باکیفیت احداث شود.

گفتنی در پایان این جلسه از خدمات مرتضی کرمی رئیس قبلی تقدیر و تشکر به عمل آمد و روح الله غلامیان به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش معرفی شد.