زنجان-مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: بر اساس اطلاعات آماری تا تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ بیش از ۵۲.۲ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب شیویاری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی در جمع خبرنگاران، گفت: هم‌اکنون بر اساس اطلاعات آماری تا تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۵۲.۲ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت در سال گذشته برنامه‌های اولویت داری را مورد هدف قرار داده بود و کی از برنامه‌های اولویت دار بحث نسخه الکترونیکی بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: هم‌اکنون نسخه‌نویسی الکترونیکی به‌صورت ۱۰۰ درصد در استان زنجان انجام می‌شود ودر صورت ضرورت، نسخه‌های کاغذی مورد پذیرش سازمان قرار می‌گرفت و مقدمات طرح نسخه نویسی الکترونیکی سازمان نیروهای مسلح نیز شروع شده است تصریح کرد: با شروع نسخه نویسی الکترونیکی در راستای هم افزایی سایر سازمان‌های بیمه گر جهت خدمت رسانی بهتر به شهروندان باشند.

شیویاری به بسته خدمتی درمان زوج‌های نابارور که در سال ۱۴۰۰ شروع شده بود اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۶ هزار نفر از زوج‌های ناباور که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند خدمات لازم ارائه می‌شود.

وی ابراز کرد: طبق قانون سازمان بیمه سلامت موظف است تمامی افرادی که نابارور تلقی می‌شوند می‌توانند از مزایای بیمه درمانی استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلاکت استان زنجان تصریح کرد: به طور میانگین در مراکز دولتی هر دوره درمان بین ۵۵۰ الی ۴ میلیون تومان و در مراکز خصوصی یک میلیون تا ۷ میلیون هزینه دارند که خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ با جزئیات بیشتر و تحت پوشش دادن برخی خدمات به سرانجام خواهد رسید.

شیویاری به تعرفه‌های سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هیچ تعرفه‌ای برای سازمان ابلاغ نشده است و شورای عالی بیمه در این خصوص نشستی نداشته است که در صورت اعلام اطلاع رسانی می‌شود و در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش دارو مدنظر بود و بر اساس اعتبار برای ۴۶۰ قلم دارو تحت پوشش قرار بگیرد که در عمل این چنین نشد و سازمان موظف بود در صورت افزایش ۱۵ درصدی مورد تعهد قرار دهد که بین ۳۵ الی ۴۰ درصد قرار گرفت که مبلغ هنگفتی می‌شود که متاسفانه بار مالی این موضوع به عهده بیمه شدگان قرا ر گرفت.

وی گفت: در ایام کرونا نزدیک به ۱۶ هزار و ۲۲۵ از نفر بیمه شدگان را که در مراکز درمانی استان بستری بودند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و میانگین هزینه در سطح کشور ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است که در میانگین هزینه بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت در استان زنجان ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده که بالا بودن هزینه استان زنجان از میانگین کشوری، بستگی به دلایل مختلف از جمله بستری در مراقبت‌های ویژه، تجویز داروهای مختلف دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان یاد آورشد: بر اساس قانون بیمه همگانی سلامت تمامی افراد تحت پوشش همگانی باشند چراکه در صورت مراجعه به بیمارستان با مشکل مواجه نشوند.