فومن- استاندار گیلان با تأکید بر لزوم بهره گیری از فناوری های دانش بنیان در حوزه کشاورزی، گفت: ایجاد حلقه های زنجیره ارزش محصول باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از آغاز برداشت برگ‌های سبز چای در گفتگو با رسانه‌ها تأکید کرد: باید از فناوری‌های دانش بنیان به ویژه در حوزه کشاورزی استفاده کرد.

وی با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای برای امسال اشاره و با بیان اینکه بر اساس اعلام شورای قیمت گذاری برگ سبز چای درجه یک به میزان ۳۷ و درجه دو ۴۸ درصد افزایش قیمت داشته است، گفت: علاوه بر این، کارخانجات نیز متقاضی افزایش قیمت در صورت تحویل چای با کیفیت هستند.

استاندار گیلان ادامه داد: ارائه تسهیلات به‌زراعی به چایکاران و تسهیلات نوسازی ماشین آلات کارخانجات چای، اقدامات مهم دولت برای حفظ کاربری باغات و توسعه محصول استراتژیک چای است.

عباسی ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ صنعت چای یارانه نهال به مبلغ یک میلیارد تومان به سازمان چای اختصاص داده شده و ۷۵ میلیارد تومان اعتبار هم برای اصلاح باغات چای از محل سفر رئیس جمهوری به گیلان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: پیگیری‌های لازم هم در خصوص ناظران چای برای تعیین تکلیف آنها صورت می‌گیرد.

عباسی با اشاره به نگاه حمایتی دولت نسبت به تولیدات داخلی به‌ویژه چای، برنج و دیگر محصولات، گفت: با همت مردم و کشاورزان پرتلاش، امیدوار به افزایش تولید هستیم.

وی همچنین در خصوص تقویت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور و متمرکز کردن اعتبارات صندوق در یک بانک عامل، گفت: در کنار حمایت‌های صندوق از فعالان این صنعت، بانک دو برابر آن برای در اختیار گذاشتن سرمایه در گردش کمک می‌کند.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم حمایت و پشتیبانی از کشاورزان و نیز سرمایه گذاران، افزود: ایجاد حلقه‌های زنجیره ارزش محصول باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد رونق تجارت و بازرگانی چای باشیم.