پارس آباد- رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارس آباد گفت: هرگونه مخاطرات زیست محیطی در شهرستان پارس آباد از بدو ایجاد شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مجرد ظهر جمعه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان اظهار کرد: کاشت زیر نایلونی به عنوان یک مخاطره اصلی زیست محیطی خاک مغان را تهدید می‌کند که مقابله جدی با این پدیده در شهرستان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: طولانی بودن زمان تجزیه پلاستیک و آسیب زیست محیطی ناشی از آن، کشت‌های زیر پلاستیکی را به تهدید تبدیل کرده و علاوه بر این کشت‌های زیر پلاستیکی شکل ظاهری مزارع و بافت شهری و روستایی را ناخوشایند می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارس‌آباد گفت: تفکیک زباله‌های خانگی از مبدا و حمل و دفن اصولی آن و همچنین جلوگیری از پخش پسماندهای سموم کشاورزی و کشت زیر نایلونی و پسماند صنایع و پروژه‌های عمرانی در اراضی و کناره‌های حریم کانال‌ها و ورودی‌های شهرها و روستاها در دستور کار است.

مجرد همچنین خواستار مشارکت شهرداری‌ها برای ساماندهی محل دفن نهایی زباله‌ها و تشویق افراد دغدغه‌مند داوطلب محافظ محیط زیست شد و افزود: همه باید در قبال محیط زیست مسئولانه اقدام کنیم.

وی ادامه داد: محیط زیست امانتی در دست ما برای استفاده و بهره‌مندی از آن و تحویل به آیندگان است و هر تهدیدی که سلامت محیط زیست را مورد مخاطره قرار دهد باید سریع رفع گردد.