اصفهان- امام‌جمعه اصفهان گفت: تنها نماز خواندن در مسجد کار نیست بلکه کار دینی کردن رسیدگی به فقرا و یتیمان است و همیشه باید مواظب یتیمان باشید.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: امام علی (ع) در وصیت‌نامه خود به فرزندانش علاوه بر سفارش به اصلاح بین مردم، تقوا و نظم امر به رسیدگی به ایتام نیز تاکید داشتند البته این به غذا دادن به ایتام در یک شب معنی نمی‌شود بلکه باید سرپرستی کرد.

وی افزود: اگر روحانی مساجد و هیئت امنا بدانند تنها نماز خواندن در مسجد کار نیست بلکه کار دینی کردن رسیدگی به فقرا و یتیمان است، دیگر مشکلات اینچنینی نخواهیم داشت و همیشه مواظب آنها باشید و حتی در آسیب‌های اجتماعی از آنها مصونیت کنید.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: جنایت‌هایی که در دنیا انجام می‌شود و سر منشأ آنها آمریکاست و به شهادت جمعی از جوانان افغانستان منجر شده بسیار ناراحت کننده است و هیچ حیوانی را نمی‌توان بدتر از اینها تصور کرد؛ جنایاتی هم در مسجد الاقصی، یمن، پاکستان انجام می‌دهند و به مردم حمله می‌کنند و در تعجبم که برخی از افراد با وجود مشاهده چنین جنایاتی به آمریکا دلبسته‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا ضد دین ماست، گفت: ما باید در مقابل آمریکا بیایستیم و جوانان امروز ما بسیار هوشیارتر شده‌اند هرچند که سوالات و شبهاتی دارند اما اکثریت متدین انقلابی هستند و باید سعی کنیم که همه در راهپیمایی روز قدس که در میدان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود شرکت کنیم.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد با اشاره به روز تأسیس سپاه پاسداران، گفت: شورای انقلاب به دستور امام (ره)، سپاه را تأسیس کردند و در جنگ تحمیلی در کنار ارتش و مردم بودند و اینها هنر امام (ره) بود که ارتش و سپاه و بسیج را در کنار هم مقابل دشمن همراه کرد.

وی ادامه داد: اردیبهشت سال ۵۹ تأسیس شورای انقلاب فرهنگی بود که فرهنگ طاغوتی تغییر پیدا کند و به فرهنگی دشمن شناسی مبدل کند البته که همچنان با اهداف اصلی فاصله داریم که فرهنگ غرب را در راه و روش زندگی دور کنیم.

امام جمعه اصفهان گفت: شب قدر مخصوص اسلام نیست و قبل از اسلام بوده و همانطور که روزه‌داری هم در گذشته بوده و در این ایام بنا به سفارش امامان و علما قرب الهی را بخواهیم؛ از طرفی هم خداوند رحمتش را به کسانی می‌دهد که به تهیدستان کمک کنند و اینگونه به قرب هم می‌رسیم.