یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه ضمن استقبال از مذاکره شفاف و صادقانه و احترام متقابل بین مسکو و واشنگتن گفت: تحولات اوکراین نتیجه بی‌توجهی آمریکا و ناتو به خواسته‌های امنیتی روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، یک مقام وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو از گفتگوهای صادقانه و شفاف و احترام متقابل با واشنگتن استقبال می‌کند و تلاش برای حفظ کانال‌های ارتباطی بین دو کشور حتی در شرایط فعلی ادامه دارد.

معاون اداره آمریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه در میزگردی با عنوان «بحران در روابط روسیه و آمریکا» گفت: آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد، از بسیاری جهات نتیجه بی توجهی آمریکا و ناتو به نگرانی‌ها و خواسته‌های ما برای تضمین‌های امنیتی الزام آور و قانونی است.

«سرگئی کوشلف» در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای در مورد زمینه‌های اصلی تعامل با دولت آمریکا وجود ندارد ولی من به نوبه خود می‌توانم تأیید کنم که ما آماده گفتگوی صادقانه و احترام متقابل هستیم البته به شرط اینکه واشنگتن نیز برای انجام این کار آماده باشد.

وی افزود: ما در وزارت خارجه روسیه معتقدیم که هر مناقشه و درگیری می‌تواند با مذاکره پایان پذیرد. ما برای پیشبرد سیاست خود هیچ ابزار نفوذ دیگری به جز دفاع از مواضع خود در پای میز مذاکره و تدوین اسناد الزام آور قانونی نداریم.

این مقام ارشد روس در پایان گفت: اصلی ترین ابزار، حفظ کانال‌های ارتباطی بین روسیه و آمریکا است، من می‌خواهم به شما اطمینان دهم که چنین کانال‌هایی از طریق وزارت خارجه هر دو کشور وجود دارد. مسکو و واشنگتن تجربه تاریخی از حفظ تماس و ارتباط در وضعیت تقابل دارند که در دوران جنگ سرد تجربه موفقی بود.