خلخال- معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری ایران از تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی راه‌های عشایری شهرستان‌های خلخال و کوثر از محل اعتبارات استانی و ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پاپی‌زاده بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه دیدار با عشایر منطقه خلخال و کوثر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان به صندوق‌های اعتبارات خرد زنان عشایر اختصاص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: پنل‌های خورشیدی بیشتری نسبت به سال‌های قبل در مناطق عشایری توزیع می‌شود و این موضوع را از طریق مجلس در بودجه سال آینده پیگیری می‌کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری ایران از تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم، مرمت و بهسازی راه‌های عشایری شهرستان‌های خلخال و کوثر از محل اعتبارات استانی و ملی در سال‌جاری خبر داد.

وی افزود: با توجه به نزدیک بودن زمان کوچ عشایر منطقه تلاش خواهیم کرد تا قراردادهای لازم برای اجرای طرح‌های بهسازی راه عشایر این دو شهرستان در اردیبهشت ماه امسال آماده و طرح‌ها قبل از کوچ عشایر اجرا شوند.

پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به ایجاد مشکل برای برخی از عشایر منطقه پس از اجرای طرح ساماندهی دفترچه‌های عشایری و حذف نام برخی افراد از جامعه عشایری، در تلاش هستیم تا با همکاری سازمان آمار ایران عشایر دارای زیر ۳۰ رأس دام را تحت پوشش دفترچه‌های عشایری قرار دهیم.