زنجان-مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: نهادهای فرهنگی نقش مهمی برای گفتمان سازی جامع در حوزه عفاف و حجاب دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نجفی ظهر سه شنبه در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان در محل استانداری زنجان، گفت: این گفتمان در صدد است که بگوید مردم میل به بی حجابی دارند، در حالی که طبق آمارهایی که وجود دارد، همچنان میزان میل به حجاب قائل بودن و باور داشتن به آن، در جامعه خیلی بالا است و مردم به حجاب ارزش زیادی قایل هستند.

وی اظهار کرد: در موضوع حجاب در برخی جاها نیاز به مواجهه مستقیم داریم و در خیلی جاها هم نیاز به ترویج و تبیین عفاف و حجاب داریم.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: نهادهای فرهنگی نقش مهمی برای گفتمان سازی جامع را پیدا می‌کنند.

نجفی تاکید کرد: شاخص‌های جدیدی برای ارزبابی عفاف و حجاب تدوین می‌شود و نحوه ورودمان به مساله حجاب محدود است، در این خصوص فیلم خوب، رمان خوب، سعر خوب، موشن گرافی خوب و پوستر خوب خیلی کم است.

وی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت سمن و موسسات مردمی در ترویج حجاب تاکید کرد و ابراز داشت: از آنجا که مساله عفاف و حجاب مساله پیچیده‌ای شده، خیلی از سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) توان تئوریک و نظری مواجهه با مساله را ندارند بنابراین برای توانمندسازی سمن‌ها باید اقدام کنیم.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری زنجان افزود: برخی از مدیران اجرایی هم در موضوع خانواده، عفاف و حجاب و تعالی جمعیت نیازمند دوره‌های توانمندسازی هستند و باید سعی کنیم موضوع حجاب را پیش از مواجهه مستقیم و بخشنامه‌ای، در ساحت گفتمانی در جامعه حل کنیم.

نجفی با بیان اینکه قرارگاه عفاف و حجاب در استان به ریاست استاندار تشکیل خواهد شد، افزود: شاخص‌های این ارزیابی عمدتاً ظواهر را مورد سنجش قرار می‌دهند و برای عفاف ما آنچنان داده‌ای نداریم و یا در باره حجاب به آن معنا که بتواند حیا را بتواند بسنجد، خیلی نمی‌سنجد.

وی یاد آورشد: با گفتمان و هژمونی که در فضای مجازی است، ما نه با حجاب اجباری که با کشف حجاب اجباری رو به رو هستیم.