اردبیل- مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: اهدای خون در ماه مبارک رمضان و لیالی قدر ۱۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

شراره دژکام در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تأمین خون برای بیماران نیازمند به ویژه بیماران هموفیلی، پیوندی و اعمال جراحی جز ضرورت‌هاست و ما سعی می‌کنیم تا خون و فرآورده‌های مورد نیاز بیماران چشم انتظار را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان به دلایل مختلف اهدای خون با برخی کاستی‌ها روبه‌رو می‌شود که امسال سعی کردیم با دعوت از اهداکنندگان مستمر خون، بخشی از کمبود خون و فرآورده‌ها را رفع کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: در حال حاضر به اندازه کافی ذخیره خوبی در استان وجود دارد و ما همچنان در ایام باقی مانده از ماه مبارک رمضان در پایگاه انتقال خون اردبیل شبانه نیز خونگیری را انجام می‌دهیم.

دژکام افزود: همکاران ما در این پایگاه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا یک بامداد در خدمت اهالی استان برای اهدای خون هستند و در سایر پایگاه‌ها نیز از ساعت هشت صبح تا ۱۴ ظهر خونگیری انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ایام لیالی قدر اهالی استان با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال و همچنین پایگاه‌های سیار نسبت به اهدای خون اقدام کرده که میزان اهدای خون ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

دژکام اضافه کرد: از آنجایی که خون هیچ جایگزین دیگری ندارد، هموطنان و افراد علاقه‌مند به اهدای خون باید نسبت به این امر خداپسندانه اقدام کرده تا نیاز بیماران تأمین و مشکلی در فرآیند خون‌رسانی آنها انجام نشود.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم در سال‌جاری با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همراهی اهداکنندگان، در مجموع افزایش اهدای خون و مراجعین به پایگاه‌ها را شاهد باشیم که با توجه به فروکش کردن بیماری کرونا، امیدواریم این اتفاق به شایستگی رقم بخورد.