یک سیاستمدار عراقی در سخنانی گفت: هیئت هماهنگی شیعی در عراق نمی‎‌خواهد دولت را به انحصار خود درآورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «عزت الشابندر» سیاستمدار عراقی در سخنانی پیرامون آخرین تحولات این کشور گفت: هیئت هماهنگی شیعی نمی‌خواهد تشکیل دولت را به تنهایی در انحصار خود درآورد، همانطور که از انحصار جریان صدر در دولت بعدی خودداری می‌کند.

بر اساس این گزارش، وی افزود: سران هیئت هماهنگی می‌خواهند دولت توافقی تشکیل دهند و این خواسته آنها از ابتدا بوده است. امروز نیاز به گفتگو میان هیئت هماهنگی و جریان صدر برای نجات روند سیاسی احساس می‌شود.

پیش از این، «جاسم محمد جعفر» عضو ائتلاف دولت قانون عراق در سخنانی گفت: اختلافات سیاسی اخیر اهل تسنن، جریان صدر را وادار می‌کند تا برای تشکیل دولت نزد هیئت هماهنگی بازگردد.

وی با بیان این موضوع تصریح کرد: آنچه در ائتلاف حاکمیت به رهبری خمیس الخنجر و شریک او محمد الحلبوسی در حال رخ دادن است، قدرت قدرت چانه زنی هیئت هماهنگی را افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از شکست ائتلاف سه جانبه (صدر، حلبوسی و بارزانی) و نیز برگزاری سه جلسه ناموفق برای انتخاب رئیس جمهور، نیروهای سیاسی به این نتیجه رسیدند که جز مذاکره و گفتگو راهی برای برون رفت از بن بست سیاسی در عراق وجود ندارد.