یک نویسنده برزیلی ضمن ارسال نامه‌ای به مقام معظم رهبری، کتاب خود را با عنوان «فلسطین: از اسطوره سرزمین موعود تا سرزمین مقاومت» به ایشان اهدا کرد.

فرهاد فلاح مدیر انتشارات بین‌المللی اسپانیایی زبان فانوس دریایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در آستانه روز جهانی قدس کتاب «فلسطین» به قلم سعید مارکوس تنوریو نویسنده برزیلی توسط انتشارات بین‌المللی فانوس دریایی به زبان اسپانیایی منتشر شد.

وی افزود: این اثر که به منظور تبیین ابعاد فلسطین برای مخاطب آمریکای لاتین به رشته تحریر در آمده بود، در سال ۲۰۱۹ به زبان پرتغالی و در کشور برزیل منتشر و در روزهای اخیر نیز برای مخاطبان اسپانیایی زبان منطقه آمریکای لاتین به زبان اسپانیایی منتشر شد.

فلاح با تشریح خصوصیات این اثر ابراز داشت: این اثر در ۳۳۶ صفحه و سوی مترجم کلمبیایی خانم انخلیکا ماریا روخاس ترجمه شده و از سوی انتشارات فانوس دریایی منتشر شده است. نویسنده در این اثر تلاش کرده است با استفاده از مستندات تاریخی و همین طور دیدگاه‌های مقام معظم رهبری مالکیت سرزمین‌های اشغالی را برای فلسطینیان به اثبات برساند و شبهات تاریخی و رسانه‌ای که در این زمینه مطرح می‌شود را پاسخ بدهد.

مدیر انتشارات اسپانیایی زبان فانوس دریایی در ادامه خاطر نشان کرد: نویسنده این اثر طی نگارش نامه‌ای و ارسال آن به حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) این اثر را به ایشان اهدا کرده است.

مشروح متن نامه این نویسنده اسپانیایی به این شرح است:

«به نام خداوند بخشنده و مهربان
تقدیم به رهبر عزیز جمهوری اسلامی ایران، آیت الله سید علی حسینی خامنه‌ای

این نسخه از کتابم را به شما تقدیم می‌کنم: فلسطین: از اسطوره سرزمین موعود تا سرزمین مقاومت.
کار حضرتعالی و آیت الله سید روح الله موسوی خمینی، منبع و منشأ الهام بخش بزرگی است، زیرا دو رهبر جهانی هستید که زندگی خود را وقف عدالت و احترام به حقوق بین‌المللی فلسطین می‌کنید.

این اثر که در دستان شماست به دنبال ابهام‌زدایی از تعلّق داشتن فلسطین تاریخی به اشغالگران اسرائیلی است و با نگاه به گذشته تاریخ و در مخالفت با نظریه «سرزمین موعود» و «مردم برگزیده» می‌باشد که غاصبان صهیونیست آنها را برای توجیه جنایات خود علیه مردم فلسطین استفاده می‌کنند که نشان می‌دهد این درگیری یک مناقشه سیاسی مذهبی بین یهودیان و فلسطینی‌ها (مسیحیان و مسلمانان) نیست، اما شرایط زمانی بدتر شد که سازمان ملل، فلسطین سکولار را به دو بخش تقسیم کرد و اجازه داد اسرائیل بدون مرزهای مشخص و معین ایجاد گردد، در حالی که مانع از مقاومت دولت فلسطینی شد.

از خداوند متعال می‌خواهم که برکات الهی شامل همه شهدای اسلام و شهدای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و مبارزان آرمان فلسطین گردد.

برازیلیا، در ۱۳ آوریل ۲۰۲۱.

سعید مارکوس تنوریو»