بجنورد- فرمانده سپاه خراسان شمالی با اشاره به هجمه وسیع رسانه ای علیه باورها و اعتقادات جوانان، گفت: سرودهای انقلابی می تواند به جریان انقلاب و اسلام کمک کرده و باورهای جوانان را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل فرجی، پیش از ظهر چهار شنبه در اختتامیه مرحله استانی نخستین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر خراسان شمالی که در سالن گلشن بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره‌های سرود نوعی فرهنگ سازی و جریان سازی در جامعه ایجاد می‌کند.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با اشاره به اینکه سرودها، دل‌ها، مغزها و روان‌ها را هدایت می‌کند، ادامه داد: در دفاع مقدس نیز با این سرودها ایجاد نشاط می‌کردند که باعث ایجاد ایستادگی در برابر دشمن و تقویت روحیه و اندیشه رزمندگان می‌شد.

وی با بیان اینکه سرود فرهنگ ساز و جریان ساز است و تأثیر به سزایی در جامعه دارد، افزود: با خلق سرودهای انقلابی قطعاً به جریان انقلاب و اسلام برای مقابله با استکباری که در فضای مجازی برعلیه باورهای جوانان تلاش می‌کنند، کمک خواهد شد.

فرجی خاطرنشان کرد: سرود ملی، زبان مشترک دنیا برای هر کشور است که تمام اعتقادات، اصول و خط قرمزهای هر کشور در سرود ملی آن کشور نهفته است و به دنیا پیام می‌دهد که چه چیزهای برای آن کشور مهم می‌باشد.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بیان داشت: لذا امروز یکی از خطوط قرمز ملت‌ها، علاوه بر پرچم، سرود است و کسی اگر به سرود رسمی توهین کند مجازات خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی ۷۵ گروه سرود ایجاد شده، افزود: امروز در آئین اختتامیه این جشنواره، بخشی از گروه‌ها به عنوان برترین‌ها تقدیر می‌شوند که دلیلی بر ناامیدی بقیه نیست، زیرا بر اساس تلاش و کوشش این نوجوانان محتوایی تولید شده، که ارزشمند و مهم است.

فرجی اضافه کرد: لذا تمام این گروه‌های سرود، مهم هستند و از تولیداتی که در طول سال با زحمات نوجوانان تهیه شده است، استفاده و بهره برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از تولیدات ارسال شده به جشنواره در رسانه ملی و مجموعه بسیج بهره برداری شود، زیرا آثار خوبی برای نسل نوجوان دارد و ذهن‌ها و شخصیت‌ها را شکل می‌دهد.