اختتامیه اولین مهرواره برگزیدگان سال هیأت و تشکل‌های دینی کشور اردیبهشت ماه با حضور مسوولان کشوری و لشکری در تالار وحدت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه اولین مهرواره برگزیدگان سال هیأت و تشکل‌های دینی کشور با عنوان هوای نو که ابتدای پاییز سال ۱۴۰۰ با هدف اصلی آشنایی عموم مردم با هیأت‌ها و بهتر دیده‌شدن فعالیت هیأت‌ها آغاز به کار کرده بود در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه در تالار وحدت با حضور فعالان هیأت، مسئولان دولتی و موثرین فرهنگی هنری کشور برگزار خواهد شد.

هوای نو اولین و بزرگترین مهرواره‌ای است که به طور خاص می‌خواهد به هیأت‌ها و تشکل‌های دینی بپردازد و تلاش دارد نگاه هیأت‌ها و رویکرد آنها را نسبت به عموم مردم و فعالیت‌های خودشان ارتقا دهد و با نشان دادن فعالیت‌های مؤثر هیأت‌ها به عموم مردم سبب بهتر دیده شدن هیأت‌ها در بین مردم و مسئولان شود. مهرواره هوای نو تلاش می‌کند تا با ارتقای افق نگاه، هیأت‌ها و تشکل‌های دینی فضای گسترده و عمیق‌تر نسبت به مسائل اجتماعی داشته و همه مردم را با هر سلیقه و نگاهی در آغوش مطمئن و گرم خود جای دهد.

مهرواره هوای نو در اولین دوره خود به سه بخش هیأت، کتاب هیأت و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام پرداخته است که هرکدام شامل محورها و رشته‌هایی تخصصی هستند. منتخبین این دوره توسط هیأت داوران مهرواره هوای نو متشکل از افراد متخصص و خوشنام در هر بخش و رشته انتخاب شده و مفتخر به دریافت تندیس درخت زرین مهرواره خواهند شد.

مهرواره هوای نو در بخش هیأت ۴۵۸۷ هیأت در ۲۴۵۲۲ رشته هیأت، در بخش ستایشگران اهل بیت علیهم السلام ۲۲۹۵ مداح و در بخش کتاب ۶۷۸ عنوان کتاب در اولین دوره مهرواره به رقابت پرداختند.

گفتنی است همزمان با آئین اختتامیه در محل برگزاری مراسم نمایشگاه هوای نو پذیرای عموم مردم، مسئولین و مدیران ارشد و چهره‌های فرهنگی در سطح ملی خواهد بود.

اولین دوره مهرواره هوای نو به همت سازمان هیأت و تشکل‌های دینی و با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال این است با ایجاد نگاه به آینده در هیئات نویدبخش این باشد تا هیأت‌ها در چهل‌واره دوم انقلاب به افق مشخصی برسند.