قزوین - امام جمعه قزوین گفت: دشت قزوین حال خوبی ندارد و آب آن بیش از حد در مصرف بریز و بپاش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در نشست اداری رئیس‌جمهور که شامگاه چهارشنبه در سالن جلسات دانشگاه امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: برکات اقدامات شما از جنس برکات شب قدر است و زمانی که شما در مسیر حل مشکلات مردم گام برمی‌دارید خداوند کار شما را آسان می‌کند و فعل‌های عالم را برای پذیرش حقایق ایمانی آماده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نشر و توسعه مقاومت اسلامی باعث نجات مستضعفان عالم است افزود: طبق بیانات رهبر انقلاب قزوین گنجینه ارزشمندی است که در دل خود اشخاص ایمانی، سیاسی، هنری، ورزشی، رزمندگان، مجاهدان و عالمان بسیاری را جای داده است.

این مسئول ابراز کرد: دشت قزوین و کشاورزی سرمایه‌های مهم استان قزوین هستند که متأسفانه با توجه به کمبود آب در خطر و تهدید قرار گرفته‌اند به گونه‌ای که اگر تدبیری در این حوزه انجام نشود دشت قزوین که محلی برای آرامش و رفاه بود به دشتی پر از ریزگرد تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: دشت قزوین حال خوبی ندارد و آب آن بیش از حد در مصرف بریز و بپاش می‌شود که با توجه به این مسائل حوزه‌های مدیریت دشت قزوین، آب، کشاورزی و صنعت نیازمند توجه ویژه است.

این مسئول عنوان کرد: متأسفانه سرمایه مهمی چون اعتماد مردمی در استان قزوین بسیار آسیب دیده است و در این میان اختلافاتی رخ داده که اعتماد مردم را تضعیف کرده و نیاز است از ادامه این فرآیند جلوگیری شود.

وی ادامه داد: امروز مردم با حضور شما امیدوار شدند و از شما انتظار دارند تا در مسیر کوتاه کردن دست‌های خلاف گام بردارید چرا که مردم در این ایام شاهد خلاف‌های آشکاری بوده‌اند و خسته‌شده اند.

این مسئول ابراز کرد: زمانی که شما در مسئولیت قضا بودید توجهات خوبی به استان داشتید اما پس فاصله گرفتن شما از مسئولیت قضا ما شاهد شرایط خوبی نبودیم.

وی ادامه داد: مسئله زمین‌خواری در استان قزوین بسیار است اما مهم‌ترین آن‌ها به زمین‌خواری ۱۳ قطعه زمین توسط یک شخص برمی‌گردد که این زمین‌ها توسط مسئول مربوطه بین کارکنان خود توزیع و ویلاهای مجلل بسیاری در این زمین‌ها ساخته شد و این درحالی بود که اتاقک کشاورزی کشاورزان تخریب می‌شد. زمانی که این اتفاقات در استان رخ می‌دهد اعتماد مردم آسیب می‌بیند.

این مسئول ابراز کرد: اسلام دارای ابواب مختلف از جمله باب کرامت انسانی، عدالت و مهربانی است که باب عدالت آن بسیار پرتردد است و در این مسیر است که مردم وارد اسلام و انقلاب می‌شود حال اینکه این باب آسیب دیده و ما از شما انتظار ترمیم این مسئله را داریم.

وی گفت: دانشگاه بین‌المللی محلی برای مقاومت اسلامی است که بنا بود در این دانشگاه ۲۴ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل شوند و ۱۶ هزار دانشجو از این تعداد غیر ایرانی باشند و حدود یک سوم دانشجو ایرانی به عنوان الگوهای برگزیده مقاومت اسلامی در این دانشگاه حاضرشوند که این مسئله نیز نیازمند لطف و توجه شما است.

این مسئول در پایان ضمن اشاره به آیه ۱۶ سوره اسرا بیان کرد: امید در کار شما همچون برکات لیله القدر است که ما امیدواریم با اجرای عدالت این فعل اجرایی شود.