کاشان - رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: فلسطین و روز قدس برای مسلمانان یک فریضه و موضوع مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی بصیرتی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس اظهار داشت: بعد از دو سال از شیوع کرونا امسال، روز جهانی قدس با شکوه و عظمت در سراسر ایران برگزار شد.

وی با بیان اینکه موضوع قدس و فلسطین برای جهان اسلام یک موضوع مهم و به عبارتی فریضه است، ابراز داشت: حضرت امام خمینی (ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس قصد داشت تا خطر غده سرطانی صهیونیزم را به جهان اسلام و همه دنیا نشان دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه مسلمانان نسبت به نحوه شکل‌گیری رژیم منحوس صهیونیستی اشراف و اطلاعات کامل دارند، تصریح کرد: بر این مبنا و با توجه به آموزه‌های اسلامی باید در مقابل ظالم ایستاد و از مظلوم حمایت کرد.

وی با اشاره به برخی از دولت‌های سازشگر در منطقه خاطرنشان کرد: متأسفانه این دولت‌ها برخلاف آموزه‌های اسلامی و حتی شعارهای چند سال پیش رویه‌ای را در پیش گرفتند که جز خسران برای آنها پیامدی دیگر نخواهد داشت.

حجت الاسلام بصیرتی وحدت بین مسلمین را یک موضوع حیاتی برای مقابله با رژیم صهیونیستی دانست و گفت: همانطور که شکل‌گیری این رژیم منحوس بر پایه افکار و فعالیت‌های روباه پیر انگلیس جنایتکار شکل گرفته است، ادامه حیات آن هم بر پایه آموزه‌های انگلیسی و با ایجاد تفرقه بین ملت‌های مسلمان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع روز قدس دیگر فراتر از مرزهای کشورهای اسلامی است، افزود: این موضوع دیگر فقط مربوط به مسلمانان نیست و همه آزادی خواهان جهان نسبت به آن حساس هستند چراکه رژیم صهیونیستی مقید به هیچکدام از اصول و مبانی انسانی نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه لازم است تا جنایت‌های رژیم صهیونیستی برای همه مردم جهان تبیین شود، تاکید کرد: به این منظور لازم است تا از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای جهان اسلام استفاده کرد.