ارومیه - امام جمعه مهاباد از موضوع فلسطین به عنوان میدان بی آبرویی نهادهای مدعی حقوق بشر نام برد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا عبدالسلام امامی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه مهاباد ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم این شهرستان در راهپیمایی این روز، اظهار کرد: این روزها جنگ اوکراین بیش از هر زمان دیگری ماهیت دروغین و استانداردهای دوگانه نهادهای حقوق بشری و کشورهای مدعی آزادی و عدالت را آشکار کرده است.

وی با اشاره به بیش از هشت دهه اشغالگری و جنایت رژیم صهیونیستی در فلسطین و تجاوز به حقوق انسانی ساکنان و مالکان واقعی این کشور گفت: متأسفانه ساله‌ات سکوت معنی‌دار مجامع بین المالی در قبال جنایت‌های رژیم غاصب اسرائیل علیه ملت فلسطین، این کشور را به میدان بی آبرویی نهادهای مدعی حمایت دفاع از حقوق بشر تبدیل کرده است.

ماموستا امامی با تاکید بر اینکه حمایت از آرمان قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین یک وظیفه شرعی و اخلاقی است، افزود: ملت‌های آزاده هیچگاه خیانت‌های برخی حکام ضعیف النفس عربی و اسلامی در قضیه فلسطین را نخواهد بخشید.

امام جمعه مهاباد با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس موضوع جدیدی نیست و همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، گفت: طی ۲ سال گذشته با وجود شرایط کرونایی، این روز مهم گرامی داشته شد که امسال نیز باشکوه بیشتری به صورت حضوری برگزار شد.

وی با بیان اینکه ایران تا زمان آزادی قدس شریف از اشغال، در کنار ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت حضور خواهد داشت، تاکید کرد: امروز ملت مسلمان ایران با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز قدس حمایت همه جانبه خود را از مردم بی دفاع فلسطین نشان داده و اقتدار ملت ایران را به رخ جهانیان کشیدند.