درپی تجاوز اخیر جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سوریه، نخست وزیر ایتالیا درخصوص انفجار اوضاع خاورمیانه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، رومانو پرودی نخست وزیر ایتالیا این هشدار را پس از دیدار با فاروق الشرع معاون رئیس جمهوری سوریه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وی در شهر رم بیان داشت.

برپایه این گزارش، پرودی نارضایتی خود را از اقدام نظامی تحریک آمیز رژیم اسرائیل علیه سوریه ابراز داشت و هشدار داد که اینگونه اقدامات ممکن است باعث انفجار منطقه در هر لحظه شود.

وی همچنین به اهمیت نقش فعال سوریه در حل مشکلات منطقه اشاره و بر اهمیت گفتگوی جدی و محسوس با این کشور در راستای ایجاد راه حل های مفید و دائمی تاکید کرد.

پرودی گفت که در دیدار با الشرع درباره مشکلات منطقه خاورمیانه بویژه عراق، فلسطین و لبنان بحث و گفتگو کرده است. وی همچنین از ابتکار پیشنهادی نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان درخصوص انتخاب رئیس جمهور آینده این کشور استقبال کرد.

فاروق الشرع نیز تاکید کرد که نمی توان در برابر تجاوزگری رژیم اسرائیل سکوت کرد و مطمئن هستیم که جامعه بین المللی دست بسته نخواهد ماند، زیرا این رژیم برای افزایش تنش در منطقه برنامه ریزی می کند. وی مسئولیت هرگونه جنگ یا تنش را به طور قطع متوجه رژیم اسرائیل دانست.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید از بلندیهای اشغالی جولان سوریه خارج شود و این رژیم با نقض حریم هوایی لبنان و سوریه قطعنامه 1701 شورای امنیت را نقض می کند.