قزوین- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: یادواره شهدای روحانیون استان قزوین همگام با اجلاسیه کشوری شهدای روحانیون برگزار میشود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام علی معبودی در نشست خبری که پیش از ظهر یکشنبه در سالن جلسات دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب‌الامر (عج) برگزار شد اظهار کرد: اولین اجلاسیه روحانیون کشور و یادواره شهدای روحانیون استان قزوین در ابتدای خرداد ماه برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اذعان کرد: با توجه به برگزاری اجلاسیه در قم، برخی اقدامات به استان‌ها واگذار شده و ما توفیق میزبانی از روحانیون آزاده در ۲۶ اردیبهشت ماه را داریم.

وی افزود: روحانیون پیشتاز عرصه جهاد و شهادت بودند و در این راه به شهادت رسیدند. روحانیت همواره در صحنه حضور داشتند که لازم است این نقش برجسته شود.

این مسئول ابراز کرد: حفظ روحیه رزمندگان در دفاع مقدس و همراهی رزمندگان در عملیات، ترویج فضائل اخلاقی، رسیدگی به مردم، در کنار مردم بودن و خدمت به مردم از جمله نقش‌های مهم روحانیت از گذشته تا به امروز است.

وی با اشاره به اینکه سخنرانان مراسم یادواره روحانیون آزاده حجت الاسلام ابوترابی و سردار عراقی هستند بیان کرد: ایام شهادت شهید مطهری به عنوان هفته سیاسی و عقیدتی نامگذاری شده و هدف ما در بحث عقیدتی و سیاسی برقراری ارتباط دائمی و مستمر پاسدار و بسیجیان با افکار شهید مطهری است.

این مسئول تاکید کرد: مسائل اعتقادی مهمترین پایه‌های اصلی سپاه را تشکیل می‌دهد و قطعاً مسیر ما حفظ اعتقادات سپاه و بسیج و همچنین بهره‌گیری از صفات شهید مطهری و آشنایی با شخصیت شهید مطهری است.

معبودی با اشاره به بیانات امام در خصوص شهید مطهری بیان کرد: شهید مطهری یک عالم کم نظیری بود که از ویژگی برجسته ایشان می‌توان به متفکر بودن، فیلسوف بودن و تسلط به فلسفه غرب، شرق و دین، فقیه عالی و آشنا به تمام پایه‌های فقه اشاره کرد. ایشان عمر شریف خود را در راه اسلام هزینه کرده و با انحرافات و کج‌رویی‌ها مبارزه کردند و در نهایت به دست منحرفین به شهادت رسیدند که بنا به گفته امام با شهادت ایشان به اسلام صدمه وارد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه شهید مطهری در طهارت روح، قدرت ایمان و بیان کم نظیر بود و آثار قلم و زبان او بی استثنا آموزنده است عنوان کرد: ۱۲ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت ماه هفته عقیدتی و سیاسی است که هرروز به یک مناسبت نامگذاری شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: خدامحوری و اعتقاد به معاد، ترویج معنویت و اخلاق، جهاد تلاش برای زمینه سازی ظهور، عدالت و مبارزه با فساد، استکبار ستیزی، ترویج سبک زندگی اسلامی و مقابله با فرهنگ غربی، شناخت فتنه‌های زمان، جهاد تبیین و تقویت نسل جوان متدین و انقلابی عناوین روزانه هفته‌های عقیدتی و سیاسی است.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه ما باید شهید مطهری را به عنوان الگوی مجاهد جهاد تبیین در عرصه نرم معرفی کنیم تشریح کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه، سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در سراسر استان، برگزاری حکمت مطهر اندیشه‌های شهید مطهری تا سطح پایگاه‌های مقاومت، تجلیل از مربیان، مروجان، افسران و سربازان عرصه‌های فرهنگی، دیدار با خانواده‌های شهدای عرصه فرهنگ، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به ویژه آثار شهید مطهری در سراسر استان، برگزاری مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری و ارائه خلاصه نویسی کتب توسط مربیان عقیدتی سیاسی، غبارروبی گلزار شهدا و پیاده روی به سمت مزار شهدای گمنام از جمله برنامه‌های سپاه در هفته عقیدتی سیاسی است.