سمنان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان‌سمنان گفت: ۵۰۰ پایگاه برای جمع آوری فطریه در نقاط شهری و روستایی استان راه اندازی و یک کد دستوری نیز برای این منظور اختصاص یافت.

علی بحیرایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان آمادگی دارد تا در بحث جمع فطریه های مردم متدین و روزه دار استان، اقدامات لازم را صورت دهد، تاکید کرد: بیش از ۵۰۰ غرفه برای جمع آوری فطریه مردم استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۳۷۳ پایگاه شهری و ۱۴۵ پایگاه روستایی برای دریافت فطریه مردم در نظر گرفته شده است، افزود: مراکز نیکوکاری نیز در سراسر استان آماده دریافت فطریه های مردم و صرف آنها برای امور خیر و کمک به نیازمندان هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه ۱۱ دفتر کمیته امداد در سراسر استان شامل شاهرود، سمنان، گرمسار، دامغان و… آماده دریافت فطریه مردم است، گفت: برای تسهیل در امور پرداخت فطریه، صندوق‌هایی در مکان‌های اقامه نماز عید سعید فطر دایر شده است.

بحیرایی با بیان اینکه مردم متدین و نمازگزار استان سمنان فردا بعد از نماز عید فطر می‌توانند فطریه خود را نیز پرداخت کنند، گفت: یک کد دستوری نیز برای پرداخت زکات فطره در استان در نظر گرفته شده که مردم می‌توانند با شماره‌گیری آن از طریق تلفن همراه فطریه خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۵*۸۸۷۷* نیز تحت نظارت دبیرخانه شورای زکات، فطریه خود را پرداخت کنند، بیان داشت: این فطریه صرف امور خیریه در بخش‌های مختلف عام و خاص شامل درمان بیماران، جهیزیه، نیازمندان، دانش آموزان و… می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه زکات فطره مردم به سرعت به دست محرومان و نیازمندان می‌رسد، گفت: این فطریه ها همگی بر حسب بانک اطلاعاتی بین نیازمندان سراسر استان سمنان توزیع خواهد شد.

به گزارش مهر، میزان فطریه هر نفر به ازای گندم از سوی مراجع ۴۰ هزار تومان و برنج پاکستانی ۱۱۰ و برنج ایرانی نزدیک به ۲۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که البته بنا به نظر علمای عظام متغیر است.