سنندج- سرپرست بهزیستی کردستان گفت: هم اکنون ۲۲۰ سالمند در سه مرکز نگهداری سالمندان در استان نگهداری می شوند که برای ارتقای خدمات ارائه شده به آنان نیازمند کمک خیرین هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رسولی یکشنبه شب در دیدار نماینده ولی فقیه در کردستان با سالمندان سنندجی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲۰ سالمند در سه مرکز شبانه روزی سالمندان نگهداری می‌شوند.

وی افزود: ۹۷ نفر در خانه سالمندان جام جم، ۲۵ نفر در خانه سالمندان بانوان در شالمان و ۷۵ نفر در خانه سالمندان سقز نگهداری می‌شوند.

سرپرست بهزیستی کردستان اعلام کرد: بیش از ۱۵ درصد این افراد دارای معلولیت بوده و اکثریت آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

رسولی خاطرنشان کرد: به منظور تأمین هزینه‌های نگهداری و مراقبت این سالمندان بر اساس تعرفه سال ۱۴۰۰ مبلغ دو میلیون تومان در ماه در نظر گرفته شده است و به حساب بهزیستی واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: این مبلغ در شرایط کنونی و افزایش قیمت‌ها کفاف مراقبت از سالمندان را نمی‌کند و برای نگهداری از سالمندان بسترگرا علاوه بر این مبلغ نیازمند ماهیانه سه میلیون تومان اعتبار هستیم.

رسولی افزود: سهم مشارکت خانواده‌های سالمندان برای مراقبت ماهیانه هر سالمند ۷۰۰ هزار تومان است که بسیاری از آنها هیچ گونه مشارکتی ندارند و حتی در زمان مناسبت‌های خاص و اعیاد نیز هیچ گونه عیادتی از سالمندان خود ندارند.

وی اظهار داشت: امیدواریم خیرین و نیکوکاران در ایام مختلف سال نگاه ویژه ای به سالمندان مستقر در این مراکز داشته باشند و ما در یاری رساندن هرچه بهتر به این بزرگواران همراهی کنند.