تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

بوشهر- استاندار بوشهر با اشاره به جایگاه والای معلمان در ادامه مسیر انقلاب گفت: معلمان در خط مقدم آموزش هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده صبح دوشنبه در مدرسه شهید باهنر بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و شهدای معلم استان بوشهر اظهار داشت: ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت معلم شهیدی است که پاره تن امام راحل (ره) بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار داشت: شهید مطهری معلمی واقعی بود که بر معنویت و روح افراد تأثیرات فراوانی گذاشت به طوری که هنوز هم آثار ایشان مورد استفاده محققان و پژوهشگران قرار می‌گیرد.

محمدی‌زاده خطاب به دانش آموزان مدرسه شهید باهنر هم گفت: هر کدام از شما با توکل بر خدا، تلاش و همت خودتان می‌توانید در آینده معلم، استاندار، فرماندار و آینده ساز کشور شوید.

وی اضافه کرد: جایگاه معلم به عنوان مهمترین عنصر در هویت سازی فرهنگی، اعتلای علمی و تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک از قداست بالایی برخوردار است و همه ما مدیون معلمانی هستیم که با جانفشانی خود، علم و دانش رو در کالبد ما دمیدند.

استاندار بوشهر بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به نقش مهم معلمان در جامعه پردازی و تمدن سازی اسلامی اشاره کردند و این امر نشان از جایگاه والای معلمان در ادامه مسیر انقلاب است.

وی افزود: تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب و نسل‌های بهره‌مند از امید و با نگاه خوش بینانه به آینده و مهیای نقش پذیری برای دفاع از ایران اسلامی وظیفه مهم معلمان است و ایمان داریم که معلمان ما این مسیر را با موفقیت طی خواهند کرد.

محمدی زاده افزود: ایثار و ازخودگذشتگی معلمان در زمان شیوع کرونا بر کسی پوشیده نیست و در روزهای سختی که حوزه آموزش و پرورش با مشکلات عدیده ای رو به رو بود این معلمان بودند که در خط مقدم آموزش حضور یافتند تا روند تعلیم و تربیت متوقف نشود.

در ادامه استاندار بوشهر با حضور در کلاس‌های درس مدرسه شهید باهنر، با اهدا شاخه گل به معلمان، روز معلم را به ایشان تبریک گفت.