ارومیه – نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: عبادت و انجام عمل نیک، رهاورد اصلی برای سعادت اخروی هر انسانی است و باید همه ما در این راستا، کوشا باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدعلی اکبر قریشی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با تبریک این عید افزود: امیدواریم که همه عبادت‌های بندگان الهی در ایام ماه مبارک رمضان مورد قبول درگاه احدیت قرار گیرد و توشه‌ای سنگین برای آخرتمان باشد.

وی با بیان اینکه همواره احترام به والدین و خشنودی آنها مورد تاکید اسلام بوده است، گفت: طبق روایتی پیامبر اسلام خطاب به جوانی که آرزوی جهاد در راه خدا داشت اما والدینی سالخورده داشت که تحمل دوری فرزند خود نداشتند و او را از جهاد منع می‌کردند، فرمود: اجر و ثواب لحظه‌ای خشنودی والدین همتراز و حتی بالاتر از جهاد در راه خداوند است که این نشان از سفارش اسلام به توجه و احترام به والدین است.

آیت الله قریشی با تاکید بر اینکه انسان از فرصت دنیا باید استفاده کند و برای آخرت خود توشه بفرستد، ادامه داد: پیامبر وقتی به معراج رفت، وارد بهشت شد و دید عده‌ای ملایکه مشغول ساخت عمارتی با مصالح طلا و نقره هستند اما هر گاهی دست از کار می کشند و منتظر می‌مانند، پیامبر سوال کرد علت توقف شما چیست؟ ملائکه پاسخ دادند یا رسول الله منتظر مصالحیم، تسبیحات اربعه از زبان مؤمن در دنیا به مصالح طلا و نقره تبدیل می‌شود و بنای آخرت مؤمن توسط این اذکار ساخته می‌شود. لذا نباید انسان از این فرصت غافل شود و پیش از رسیدن روز حسرت برای آخرت خود توشه بفرستد.

امام جمعه موقت ارومیه همچنین با تاکید بر اینکه کلیه اعمال انسان در دنیا نزد خداوند آشکار است، افزود: تمامی اعمال اعم از کار خیر و صواب و یا گناهان در نزد خداوند مجسم شده و در قیامت به صورت نعمت و یا عذاب به انسان بازگردانده می‌شود.

آیت الله قریشی با بیان حدیثی از رسول مکرم اسلام (ص) در خصوص ساخت عمارت‌هایی برای صالحان در بهشت ادامه داد: طبق این روایت، تسبیح گفتن حق تعالی و بیان اذکار، مصالح ساخت این عمارت هستند که باید اهتمام ویژه ای بر این امر داشته باشیم.

در این آئین هزاران نفر از مردم ارومیه نماز عید سعید فطر را در مصلای امام خمینی (ره) اقامه کردند.