انزلی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: امنیت شغلی به عنوان مهمترین دغدغه کارگر، اولویت برنامه‌های مسئولان گیلان در حوزه اشتغال است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از کارگران در انزلی با اشاره به جایگاه ویژه کارگران و لزوم توجه به آنان در دین مبین اسلام، اظهار کرد: امروز نباید کارگران را به عنوان یک ابزار دانست بلکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه تولید است که باید پرورش یافته و حفظ شود.

وی به استفاده از واژه تولید در نامگذاری شعار سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم به تولید و باورمندی توانمندی داخلی توجه ویژه ای دارد و تولید به عنوان یک راهبرد کلیدی در دولت مردمی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ادامه داد: امنیت شغلی به عنوان مهمترین دغدغه کارگر، اولویت برنامه‌های مسئولان گیلان در حوزه اشتغال است.

آقاجانی با اشاره به هدف گذاری اشتغال آفرینی برای ۳۰ هزار و ۹۰۰ شغل در سال برای گیلان اضافه کرد: دولت به دنبال اشتغالزایی با حفظ معیشت کارگران برای حمایت از تولید است.

وی با بیان اینکه نزدیکی رابطه کارگران و کارفرمایان در گیلان به خوبی حس می‌شود تصریح کرد: کارگر و کارفرما در این استان در تقابل با هم نیستند و بارها مشاهده شده که در کمیته‌های مختلف هرکدام از طرفین بر اساس تعهد و وجدان نظرات خود را ارائه می‌دهند.

در این مراسم کارگران نمونه نیز با اهدای لوح تقدیر و پاداش نقدی تجلیل شدند.